ABC Data odnotowała 3,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 2,95 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 7,16 mln zł wobec 5,87 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 919,26 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 1 187,51 mln zł rok wcześniej.
W okresie I poł. 2017 r. spółka miała 5,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 10,25 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 914,04 mln zł w porównaniu z 2 223,89 mln zł rok wcześniej.
"W pierwszym półroczu 2017 roku sprzedaż spadła o 14% (310 mln zł) w porównaniu do ubiegłego roku. Powodem spadku jest głównie mniejsza o 30% sprzedaż eksportowa. Udział sprzedaży krajowej w stosunku do sprzedaży ogółem w I półroczu 2017 roku wzrósł do 70% z poziomu 63% w I półroczu 2016 roku" - czytamy w raporcie.
"Mimo mniejszej sprzedaży skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży był wyższy o 6,6 mln zł w porównaniu do ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 5,8%. Poprawa rentowności brutto ze sprzedaży o 1,2 pkt proc. została osiągnięta dzięki poprawie marż zarówno w działalności eksportowej jak i na rynku krajowym, także w związku z konsolidacją S4E" - czytamy dalej.
Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły w grupie o 5,8%, czyli o 6,1 mln zł w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku. Wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu wynika z konsolidacji kosztów spółki S4E w 2017 r., podano również.
W I półroczu 2017 roku EBITDA spadła o 3,4 mln zł. "EBITDA z wyłączeniem zysku z tytułu wyceny udziałów w BizneslinkCO Sp. z o.o. rozpoznanego w pierwszym półroczu 2016 roku w wysokości 6,4 mln zł wzrosła o 3 mln zł (25%) w wyniku wyższego o 6,6 mln zł zysku brutto ze sprzedaży oraz częściowo niwelujących wzrost wyższych kosztów operacyjnych" - wyjaśniono.
Zysk netto grupy ogółem wyniósł 4,8 mln zł i spadł o 5,5 mln zł w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Po wyłączeniu wyniku netto (5,2 mln zł) na transakcji dotyczącej BizneslinkCO Sp. z o.o. rozpoznanego w 2016 roku, zysk netto Grupy ABC Data spadł o 0,3 mln zł (6%) względem analogicznego okresu 2016 roku, podano w raporcie. Do obniżenia wyniku przyczyniły się wyższe koszty amortyzacji (1,3 mln zł), koszty finansowe netto ( 0,6 mln zł) oraz wyższy podatek dochodowy (1,4 mln zł), przy czym wpływ konsolidacji spółki S4E S.A. na wzrost tych pozycji wyniósł 1,8 mln zł, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 22,42 mln zł wobec 25,39 mln zł zysku rok wcześniej.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.