Archicom odnotował 8,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2016 r. wobec 5,57 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 8,59 mln zł wobec 2,22 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 66,11 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 35,85 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 24,39 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 13,33 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 123,12 mln zł w porównaniu z 86,87 mln zł rok wcześniej.
Spółka podaje, że osiągnęła najlepszy w historii wynik sprzedaży - 825 mieszkań do 14 listopada, wobec 611 w całym 2015 r. Oferta wynosi 1 157 lokali dzięki wprowadzeniu do sprzedaży 967 lokali w 2016 r. Akty notarialne są podpisywane zgodnie z harmonogramem (498 przekazanych lokali do 14 listopada). Kumulacja przekazań lokali w 2016 r. oczekiwana w listopadzie i grudniu. W efekcie w całym roku przekazania mieszkań mogą przekroczyć o około 100 lokali cel zarządu na poziomie 750-800 jednostek.
"Utrzymujemy rekordowe tempo sprzedaży. Od początku roku nabywców znalazło już 825 lokali, o ponad 50% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tym samym przekroczyliśmy nasz tegoroczny cel sprzedażowy 800 lokali. Równolegle, aby umocnić pozycję lidera rynku wrocławskiego, rozpoczynamy kolejne inwestycje. Od początku roku wprowadziliśmy do oferty blisko 1 000 mieszkań, a w ostatnich tygodniach roku do sprzedaży powinno trafić 400 kolejnych" - powiedziała prezes Dorota Jarodzka-Śródka, cytowana w komunikacie.
Wskaźnik długu netto w oparciu o skonsolidowane sprawozdanie finansowe grupy Archicom za III kwartały 2016 roku wynosi 0,12.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 38,57 mln zł wobec 5,62 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Archicom realizuje zarówno duże osiedla, jak również bardziej kameralne budynki, obiekty postindustrialne czy inwestycje z sektora premium. Spółka w 2015 r. sprzedała 611 mieszkań, tj. o 17,5% więcej niż rok wcześniej. Jest notowana na GPW od marca 2016 r.