Briju odnotowało 6,04 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2016 r. wobec 4,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 6,7 mln zł wobec 4,7 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 206,64 mln zł w III kw. 2016 r. wobec 139,55 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 19,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 13,9 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 557,69 mln zł w porównaniu z 404,81 mln zł rok wcześniej.
"Przychody ze sprzedaży w segmencie surowców w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 30 września 2016 r. wyniosły 528 728 tys. zł i były o 139 933 tys. zł (tj. o 36,0%) wyższe od przychodów osiągniętych w 9 miesiącach 2015 r. Wysoką dynamikę przychodów w segmencie surowce zapewnił wzrost obrotów w zakresie handlu złotem" - czytamy w raporcie.
"Przychody ze sprzedaży w segmencie wyrobów jubilerskich w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 30 września 2016r. wyniosły 28 961 tys. zł i były o 80,8% wyższe od wartości osiągniętej w analogicznym okresie 2015 r. Wysoka dynamika przychodów w tym segmencie jest związana ze stale zwiększającą się ilością sklepów własnych działających pod marką BRIJU oraz z wzrostem wartości sprzedaży w już funkcjonujących sklepach" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2016 r. wyniósł 2,6 mln zł wobec 0,24 mln zł zysku rok wcześniej.
Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych. Zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2014 r.