CCC odnotowało 131,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2016 r. wobec 101,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 138 mln zł wobec 92,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 864,9 mln zł w II kw. 2016 r. wobec 607,6 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2016 r. spółka miała 100,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 111,5 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1394,6 mln zł w porównaniu z 1039,9 mln zł rok wcześniej.
"Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce (sprzedaż online Grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej eobuwie.pl SA od stycznia 2016 r.). Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w I półroczu 2016 r. stanowiły 86,8% całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 5,4% sprzedaży hurtowej, 7,8% sprzedaży w kanale e-commerce" - czytamy w raporcie.
Największym rynkiem sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2016 r. wyniósł 55% w porównaniu z 65,5% w 2015 r. (spadek udziału wynika z dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych oraz wprowadzenia nowego kanału dystrybucji), podano także.
"Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach. Grupa utrzymuje wysoką sprzedaż detaliczną na 1m2 - w ciągu ostatniego półrocza sprzedaż ta wyniosła 3,2 tys. zł/m2 (3,3 tys. zł/m2 w I półroczu 2015 ) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 11,0% do poziomu 507 m2" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2016 r. wyniósł 17,8 mln zł wobec 14 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.