Dino Polska odnotowało 151,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 122,17 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 215,59 mln zł wobec 160,05 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3369,52 mln zł w 2016 r. wobec 2589,58 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 279,45 mln zł wobec 34,43 mln zł zysku rok wcześniej.
"Rekordowemu wzrostowi powierzchni sprzedaży, ze 192 tys. m2 na koniec 2015 r. do 238 tys. m2 w 2016 r., towarzyszyła dwucyfrowa, wysoka dynamika poprawy wyników finansowych zarówno na poziomie jednostkowym jak i skonsolidowanym. Przychody Grupy Dino ze sprzedaży wzrosły o 30,1% do 3,37 mld zł, czemu towarzyszył silny wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych (like-for-like), o 11,3%. Rosnące korzyści skali i dźwigni operacyjnej powodują stały wzrost rentowności" - napisał prezes Szymon Piduch w liście do akcjonariuszy.
"Spodziewamy się utrzymania pozytywnych trendów makroekonomicznych w 2017 roku. Rosnąca inflacja, wzrost płacy minimalnej od stycznia bieżącego roku oraz kontynuacja programu 500+ powinny mieć pozytywny wpływ na rynek handlu detalicznego artykułami spożywczymi. W 2017 r. będziemy konsekwentnie realizować naszą strategię. Pracujemy nad utrzymaniem wysokiego wzrostu sprzedaży LFL" - dodał prezes.
Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyła 628 supermarketów proximity wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r. Sklepy sieci zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów. Spółka zadebiutowała na GPW w kwietniu 2017 r.