Forte odnotowało 110,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2016 r. wobec 84,41 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 144,37 mln zł wobec 98,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 090,29 mln zł w 2016 r. wobec 954,28 mln zł rok wcześniej.
"W 2016 roku sprzedaż eksportowa Grupy Forte wyniosła 922 998 tys. zł. i stanowiła 84,7% sprzedaży ogółem (w roku 2015 r. - 795 305 tys. zł. - 83,3%). Liderami na rynkach eksportowych wciąż pozostają rynki krajów niemieckojęzycznych (Niemcy, Austria, Szwajcaria), na które sprzedaż w roku 2016 stanowiła ok. 55% sprzedaży ogółem, Francja (11%), Hiszpania i Portugalia (5%) oraz Czechy, Słowacja i Węgry (5%). Na rynku niemieckim Grupa koncentruje swoją działalność głównie na współpracy z największymi sieciami meblowymi zrzeszonymi w meblarskich grupach zakupowych. Sprzedaż na drugim co do wielkości rynku polskim wyniosła 167 296 tys. zł. (15,34 %) wobec 158 970 tys. zł. (16,7 %) w roku 2015 i koncentrowała się w dwóch głównych kanałach dystrybucji: tradycyjne sklepy meblowe oraz sieci handlowe" - czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 97,2 mln zł wobec 77,94 mln zł zysku rok wcześniej.
Fabryki Mebli Forte są czołowym polskim producentem i eksporterem mebli, posiadającym cztery zakłady produkcyjne w Polsce oraz szereg spółek o profilu handlowym w kraju i za granicą. Spółka założona przez Macieja Formanowicza rozpoczęła działalność produkcyjną w 1992 r. Od 1996 roku jest notowana na GPW.