Grupa Pfleiderer odnotowała 8,26 mln euro skonsolidowanego zysku netto w II kw. 2017 r. wobec 2,83 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 16,86 mln euro wobec 13,48 mln euro zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 253,62 mln euro w II kw. 2017 r. wobec 242,94 mln euro rok wcześniej.
W I poł. 2017 r. spółka miała 18,62 mln euro skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 7,11 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 506,03 mln euro w porównaniu z 458,46 mln euro rok wcześniej.
"Przychody wyniosły 506 mln euro i wzrosły o 3,4% w porównaniu z I półroczem 2016 r. (498,3 mln euro). Jest to głównie efekt rozwoju organicznego, wspieranego przez silny rynek. W I półroczu wzrosły wolumeny sprzedaży - Pfleiderer odnotował wysoki jednocyfrowy wzrost w większości linii biznesowych. Za wzrostem przychodów podążał wzrost marży na sprzedaży, a udział produktów z wartością dodaną wzrósł do 66% całości sprzedaży. W efekcie marża zysku brutto Grupy wzrosła z 22,2% w I półroczu 2016 r. do 23,6% w I półroczu 2017 r." - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
EBITDA Grupy w I półroczu 2017 r. wyniosła 66,1 mln euro w porównaniu do 51,8 mln euro rok wcześniej.
"Marża EBITDA wzrosła do 13,1% przychodów dzięki koncentracji na produktach z wartością dodaną i silnym wzroście wolumenu sprzedaży (10,6% marży EBITDA w I półroczu 2016 r.)" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 342,08 mln euro wobec 68,43 mln euro zysku rok wcześniej.
"W pierwszej połowie 2017 r. Pfleiderer koncentrował swoje wysiłki na wzroście efektywności operacyjnej, wykorzystaniu nowych mocy produkcyjnych i sprzedaży produktów z wartością dodaną na najważniejszych dla nas rynkach. Skupienie się na segmentach premium zapewnia obiecujące wyniki, co jest widoczne we wzroście marż. Mamy silne podstawy do dalszych wzrostów w następnych kwartałach" - skomentował prezes Tom K. Schäbinger, cytowany w komunikacie.
Grupa Pfleiderer to wiodący producent paneli na bazie drewna na największych europejskich rynkach, w Niemczech i Polsce, gdzie jest odpowiednio numerem 1 i 2 pod względem wielkości produkcji płyt wiórowych. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r.