Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Zysk netto Kino Polska wyniósł 4,02 mln zł w II kw. 2017 r.

0
Podziel się:
Zysk netto Kino Polska wyniósł 4,02 mln zł w II kw. 2017 r.

Kino Polska odnotowało 4,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 4,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 5,09 mln zł wobec 5,31 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,25 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 29,02 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2017 r. spółka miała 6,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 9,37 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 59,03 mln zł w porównaniu z 56,13 mln zł rok wcześniej.

"Głównym źródłem przychodów Grupy (59% udział) była działalność kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych, które w badanym okresie [tj. I półr. br.] wygenerowały 35 013 tys. zł ze sprzedaży emisji i reklam (wzrost o 8% w porównaniu do zeszłego roku). Wyższe przychody w tym segmencie to efekt wzrostu wpływów z tytułu emisji na takich rynkach jak Czechy, Słowacja (głównie większa liczba subskrybentów ) oraz kraje byłej Jugosławii, Rumunia i Bułgaria" - czytamy w raporcie.

Przychody segmentu Kanały marki Kino Polska (24% udział) w pierwszym półroczu wygenerowały 14 166 tys. zł i zanotowały 10% spadku w porównaniu do wyników zeszłego roku. Główną przyczyną były niższe przychody z reklam na tych kanałach, które w badanym okresie były mniejsze o 1 411 tys. zł. Segment Produkcja kanałów TV wypracował 2 638 tys. zł przychodu co oznacza 2% spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Kolejny segment Zoom TV w badanym okresie wygenerował 2 495 tys. zł przychodów z reklam, podano także.

"Zysk na działalności operacyjnej w badanym okresie był o 17% niższy, a zysk netto z działalności kontynuowanej był o 21% mniejszy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Główną przyczyną spadków obu wskaźników była działalność kanału Zoom TV, który będąc w pierwszym roku swojej działalności nadal nie osiąga bieżącej rentowności operacyjnej. Koszty operacyjne, które zanotowały największy wzrost, to amortyzacja aktywów programowych (zakupy kontentu dla nowego kanału), koszty emisji, koszty świadczeń pracowniczych oraz pozostałe usługi związane z działalnością operacyjną kanału Zoom TV. Z powodów wymienionych powyżej także EBITDA Grupy Kino Polska TV, która wyniosła 21 263 tys. zł, zanotowała 13% spadek w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku" - wymieniono także.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 10,97 mln zł wobec 11,02 mln zł zysku rok wcześniej.

Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.