Kino Polska odnotowało 4,02 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 4,15 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 5,09 mln zł wobec 5,31 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,25 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 29,02 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2017 r. spółka miała 6,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 9,37 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 59,03 mln zł w porównaniu z 56,13 mln zł rok wcześniej.
"Głównym źródłem przychodów Grupy (59% udział) była działalność kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych, które w badanym okresie [tj. I półr. br.] wygenerowały 35 013 tys. zł ze sprzedaży emisji i reklam (wzrost o 8% w porównaniu do zeszłego roku). Wyższe przychody w tym segmencie to efekt wzrostu wpływów z tytułu emisji na takich rynkach jak Czechy, Słowacja (głównie większa liczba subskrybentów ) oraz kraje byłej Jugosławii, Rumunia i Bułgaria" - czytamy w raporcie.
Przychody segmentu Kanały marki Kino Polska (24% udział) w pierwszym półroczu wygenerowały 14 166 tys. zł i zanotowały 10% spadku w porównaniu do wyników zeszłego roku. Główną przyczyną były niższe przychody z reklam na tych kanałach, które w badanym okresie były mniejsze o 1 411 tys. zł. Segment Produkcja kanałów TV wypracował 2 638 tys. zł przychodu co oznacza 2% spadek w stosunku do analogicznego okresu zeszłego roku. Kolejny segment Zoom TV w badanym okresie wygenerował 2 495 tys. zł przychodów z reklam, podano także.
"Zysk na działalności operacyjnej w badanym okresie był o 17% niższy, a zysk netto z działalności kontynuowanej był o 21% mniejszy niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Główną przyczyną spadków obu wskaźników była działalność kanału Zoom TV, który będąc w pierwszym roku swojej działalności nadal nie osiąga bieżącej rentowności operacyjnej. Koszty operacyjne, które zanotowały największy wzrost, to amortyzacja aktywów programowych (zakupy kontentu dla nowego kanału), koszty emisji, koszty świadczeń pracowniczych oraz pozostałe usługi związane z działalnością operacyjną kanału Zoom TV. Z powodów wymienionych powyżej także EBITDA Grupy Kino Polska TV, która wyniosła 21 263 tys. zł, zanotowała 13% spadek w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku" - wymieniono także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 10,97 mln zł wobec 11,02 mln zł zysku rok wcześniej.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.