Zysk operacyjny wyniósł 3,09 mln zł wobec 4,12 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 10,39 mln zł wobec 10,97 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 93,75 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 92,12 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 71 tys. zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,63 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 222,86 mln zł w porównaniu z 222,83 mln zł rok wcześniej.
"Wypracowane wyniki finansowe w III kwartale są dla nas zadowalające, natomiast biorąc pod uwagę trzy pierwsze kwartały wciąż widać skutki opóźnionego startu sezonu. Stale pracujemy nad poprawą efektywności, czego rezultatem jest bardzo wyraźna poprawa wyników w 2017 r. W kolejnych okresach sprzyjać nam powinna poprawiająca się koniunktura gospodarcza, przyspieszenie w realizacji inwestycji unijnych, a także wybory samorządowe w 2018 r., które w przeszłości bardzo pozytywnie wpływały na sprzedaż naszych produktów" - skomentował prezes Thomas Lehmann, cytowany w komunikacie.
W minionym okresie Libet nadal skupiał się na produktach Premium, których udział w przychodach ogółem wyniósł 46%. W tegorocznym katalogu Libet zaoferował prawie 30 nowości, uzupełniając ofertę o nową grupę produktów Libet Tools oraz obrzeża Libet Bord. W III kwartale 2017 r. Grupa Libet skupiała się również na sprzedaży w segmencie wysokomarżowych produktów Premium wprowadzając kolejne innowacyjne wzory, podano także.
"Libet sukcesywnie kontynuuje rozwój sieci sprzedaży i dystrybucji poprzez sieć klientów Platinium, zwiększając liczbę Partnerskich Punktów Sprzedaży Platinium do 90 z ogrodami wystawowymi, na terenie całego kraju. Dzięki stopniowemu zwiększaniu dostępności PPS Platinium Spółka jest w stanie zapewnić końcowym klientom dostępność swoich produktów na terenie kraju. Poprzez wzmacnianie współpracy z PPS Platinium Libet konsekwentnie umacnia pozycję w najważniejszym dla spółki segmencie produktów Premium" - czytamy w komunikacie.
Spółka podkreśliła też, że systematycznie inwestuje w relacje z wykonawcami i architektami, m.in. poprzez uruchomienie i ciągłe udoskonalanie aplikacji Libet Inspiracje, która daje dostęp do dziesiątek zdjęć realizacji na produktach Libet.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 10,45 mln zł wobec 6,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r.