Netia odnotowała 14,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2017 r. wobec 16,83 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"Trzeci kwartał br. upłynął w Netii pod znakiem kontynuacji wyhamowania spadku przychodów ogółem oraz poprawie rentowności na poziomie skorygowanego zysku EBITDA, zarówno z segmencie B2B, jak i B2C. Za sprawą modernizacji sieci, rośnie efektywność sprzedaży i penetracja na własnej sieci (NGA)" - czytamy w komunikacie.
Zysk operacyjny wyniósł 21,43 mln zł wobec 5,34 mln zł zysku rok wcześniej.
Skorygowany (o zdarzenia o charakterze jednorazowym) zysk EBITDA za III kw. br. wzrósł w stosunku do II kw. br. o 6%, sięgając kwoty 103 mln zł (marża 29%). Po 9 miesiącach 2017 roku skorygowany zysk EBITDA to 297 mln zł (-11% r/r), podano także.
"W zakresie poprawy rentowności wyrażonej marżą skorygowanego zysku EBITDA w niemal równym stopniu zapracowały oba segmenty (B2B i B2C). Dywizja B2B, wypracowując 184 mln zł przychodów (-1% kw/kw, ale +1% r/r) i 71 mln skorygowanego zysku EBITDA, poprawiła marżę o ponad 2 pkt proc. (z 36 do 38,4%). Z kolei Dywizja B2C, osiągając w III kw. przychody na poziomie 167 mln zł (-2% kw/kw), wypracowała skorygowany zysk EBITDA w kwocie 29 mln zł (marża 18,2% - wyższa o blisko 1,5 pkt proc. w stosunku do poprzedniego kwartału)" - czytamy dalej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 356,2 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 372,92 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 41,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 30,28 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 081,91 mln zł w porównaniu z 1 150,29 mln zł rok wcześniej.
Na koniec września br. w segmencie B2C (nie uwzględnia spółki Petrotel) Netia świadczyła 1,53 mln usług (RGU), z czego 48% na sieciach własnych (wzrost o 2 pkt proc.). "W III kw. utrzymane zostały trendy polegające na odpływie abonentów na nisko marżowych usługach na sieci obcej (głównie WLR i BSA) oraz niezmodernizowanych liniach na sieci własnej. Jednocześnie Netia zwiększyła w tym czasie - o 6 tys. sztuk - liczbę usług na łączach NGA. W ostatnich miesiącach spółka odnotowuje też coraz silniejsze symptomy, które wskazują na wzrost efektywności sprzedaży za sprawą modernizacji sieci do standardu światłowodowego, jak również znaczącą poprawę wskaźnika penetracji usługami w budynkach, w których sieć została już zmodernizowana" - wskazano.
W trakcie III kw. br. - dzięki oferowaniu atrakcyjnych pakietów - Netia zwiększyła bazę abonentów usług TV (o 2 tys. do 184 tys.) oraz usług mobilnych (o 7 tys. do 132 tys.). W efekcie 49% klientów usług szerokopasmowych na sieciach własnych korzysta z pakietów z TV. W ciągu ostatnich 12 miesięcy z usług mobilnych (świadczone w modelu MVNO) liczba klientów Netia Mobile wzrosła o 30%. Dzięki temu - pomimo silnej presji rynkowej - spółka utrzymuje od wielu kwartałów stabilne ARPU na poziomie 56 zł, podano również.
Od początku stycznia do końca września 2017 r. Netia przeznaczyła na inwestycje kwotę 185 mln zł, z czego 100 mln zł to wydatki przypisane segmentowi B2C. Z tej kwoty 57 mln zł przeznaczone zostało w tym roku na projekt modernizacji Sieć XXI w.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 21,41 mln zł wobec 15,15 mln zł zysku rok wcześniej.
Netia S.A. to operator telekomunikacyjny, dostawca usług telewizyjnych, internetu stacjonarnego oraz mobilnego, telefonii stacjonarnej, a także telefonii komórkowej. Spółka jest notowana na GPW od 2000 r.