"W okresie 12 miesięcy 2017 roku Grupa Orbis wypracowała zysk przed opodatkowaniem w wysokości 286,6 mln zł, czyli o 11,4% wyższy w porównaniu do wyniku za 2016 rok. Był to przede wszystkim efekt znacznego przyrostu przychodów" - czytamy w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 315,68 mln zł wobec 264,48 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 458,07 mln zł w 2017 r. wobec 1 382,88 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 126,6 mln zł wobec 154,74 mln zł zysku rok wcześniej.
"Pozytywna koniunktura gospodarcza w krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej, utrzymujący się w 2017 roku wysoki popyt na usługi hotelarskie, jak również liczne oferty promocyjne i elastyczna strategia cenowa dostosowana do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach, przyczyniły się do wzrostu frekwencji oraz średniej ceny za pokój, a w efekcie do wzrostu przychodu na jeden dostępny pokój w hotelach grupy" - czytamy dalej.
W okresie 12 miesięcy 2017 roku przychód przypadający na 1 dostępny pokój w hotelach własnych Grupy Orbis wyniósł 184,1 zł, czyli był o 6,5% wyższy w porównaniu do danych like-for-like za 2016 rok. W IV kwartale 2017 roku wskaźnik RevPAR hoteli własnych Grupy Orbis osiągnął wartość 176,6 zł, tj. wzrósł o 6,2% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku, podano także.
Na koniec grudnia 2017 roku sieć Grupy Orbis składała się w sumie z 124 hoteli, dysponujących 20,4 tys. pokoi. Większość z nich (71 obiektów) funkcjonuje w Polsce.
Grupa Orbis jest największym operatorem hotelowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r. Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels.