Sfinks Polska odnotował 0,75 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2015 r., podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny Grupy wyniósł 2,02 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 46,87 mln zł w III kw. 2015 r.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 4,3 mln zł wobec 6,9 mln zł zysku rok wcześniej.
Jednostkowe przychody ze sprzedaży wyniosły 130,3 mln zł w okresie I-III kw. br. wobec 122,5 mln odnotowanych w tym czasie w 2014 roku, co stanowi wzrost o 6% r/r.
Od stycznia do września br. spółka wypracowała też 15,8 mln zł EBITDA, co w porównaniu do 11 mln zł osiągniętych przed rokiem oznacza wzrost o 44% r/r.
"Realizujemy stabilny rozwój naszych restauracji, co widać wyraźnie w poprawiających się wynikach finansowych. Równolegle pracujemy nad jak najbardziej efektywną ofertą oraz nad nowymi otwarciami. Zwiększenie skali naszej działalności jest ściśle związane z wyklarowaniem się kwestii finansowania nowych lokali. Zaciągnięcie kredytu w BOŚ umożliwi nam całkowitą spłatę zadłużenia w PKO BP i ING Banku Śląskim, co zakończy okres restrukturyzacji finansowej naszej spółki, a 7-letni okres kredytowania pozwoli nam spokojnie planować otwarcia w kolejnych miesiącach i latach" - skomentował prezes spółki Sylwester Cacek, cytowany w komunikacie.
Od początku 2015 roku Sfinks otworzył 11 restauracji zarządzanych w systemie operatorskim i 2 w modelu franczyzowym, podano także.
Sfinks Polska zarządza ponad 110 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią restauracji Sphinx (segment casual dining), Chłopskie Jadło (segment premium) i (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.