Unified Factory odnotował 1,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2016 r. wobec 1,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 2,76 mln zł wobec 1,97 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 3,39 mln zł wobec 2,47 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 12,12 mln zł w I-II kw. 2016 r. wobec 12,78 mln zł rok wcześniej.
W okresie pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku spółka Unified Factory wypracowała rentowność operacyjną na poziomie 22,7%, wyższą w stosunku do 2015 roku o blisko 50%. Wzrost efektywności był możliwy głównie za sprawą 98 wdrożeń technologicznych (w samym II kwartale było ich 66), zrealizowanych głównie w Polsce, Szwajcarii, Iranie, Niemczech i Czechach, podano w komunikacie.
"Potwierdzamy wcześniejsze zapowiedzi wprowadzenia na rynek globalny rozwiązań w modelu SaaS oraz plany dalszej ekspansji zagranicznej. Jeszcze w tym roku chcemy wzmocnić naszą pozycję na rynkach, na których spółka jest już obecna ze swoimi wdrożeniami (Czechy, Szwajcaria, Iran) jak i wejść na nowe rynki, w pierwszej kolejności do USA i Kanady, a być może także do Brazylii i Meksyku. Równolegle prowadzimy rozmowy na kilku kolejnych rynkach europejskich. Naszym celem jest także wprowadzenie w IV kwartale globalnych rozwiązań w modelu SaaS. Łącznie chcemy zrealizować co najmniej 200 wdrożeń technologicznych do końca roku" - zapowiedział prezes Unified Factory Maciej Okniński, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2016 r. wyniósł 2,09 mln zł wobec 1,48 mln zł zysku rok wcześniej.
Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. W 2015 roku spółka osiągnęła 2,4 mln zysku netto. Od 21 marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.