Wittchen odnotował 6,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2015 r. wobec 5,98 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 8,81 mln zł wobec 8,72 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 42,87 mln zł w III kw. 2015 r. wobec 38,96 mln zł rok wcześniej.
"Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników. Mimo iż trzeci kwartał 2015 r. z uwagi na czynniki pogodowe nie był najlepszy dla branży detalicznej, my zwiększyliśmy obroty zarówno w ujęciu bezwzględnym jak i w tych samych punktach sprzedaży oraz utrzymaliśmy bardzo dobre wskaźniki rentowności z pierwszego półrocza" - powiedziała wiceprezes Monika Wittchen, cytowana w komunikacie.
W okresie I-III kw. 2015 r. spółka miała 14,85 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 15,09 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 98,12 mln zł w porównaniu z 82,26 mln zł rok wcześniej.
"Głównym motorem wzrostów w 2015 r. jest segment detaliczny, który w okresie pierwszych trzech kwartałów odpowiadał za ponad 75% sprzedaży, natomiast sprzedaż w segmencie B2B utrzymuje się na stabilnym poziomie, porównywalnym z poprzednim rokiem. Najszybciej rosnącym kanałem jest obecnie e-commerce - na koniec września sprzedaż internetowa odpowiadała już za 19% przychodów grupy" - wskazała także Wittchen.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2015 r. wyniósł 12,9 mln zł wobec 19,95 mln zł zysku rok wcześniej.