"Na koniec 2019 roku udział marży pozapaliwowej w naszej sieci stanowił 29% łącznej marży. Zakładam, że na koniec tego roku będzie to już 30-31%, a zgodnie z naszą strategią do roku 2023 ma on wzrosnąć do 35%" - powiedział Ratatics w rozmowie z ISBnews.
W jego ocenie, ten trend zwiększania udziału marży pozapaliwowej będzie kontynuowany także w kolejnych latach, by w 2030 roku zrównać się z udziałem marży paliwowej, choć nie jest przesądzone, że docelowo marża pozapaliwowa zacznie dominować.
"Bez wątpienia, z czasem zacznie się kurczyć marża, którą uzyskujemy na sprzedaży paliw tradycyjnych, ale nie jest powiedziane, że marża na sprzedaży paliw alternatywnych, jakiekolwiek by one nie były, nie będzie nawet korzystniejsza" - zaznaczył.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie. Spółka miała 5168,7 mld HUF skonsolidowanych przychodów w 2018 r.
Piotr Apanowicz