"Zapewne dynamika wzrostu rynku będzie bliższa poziomu 3% niż 5%" - powiedział ISBnews Grzywaczewski.
Nie ma jeszcze oficjalnych wyników zużycia paliw w 2018 roku, ale zdaniem członka zarządu Anwimu w minionym roku również mieliśmy do czynienia ze wzrostem rzędu 3-5%.
"To wolniejsza dynamika, niż w latach 2016-2017, co wynika z tego, że baza poprzedniego roku wreszcie jest wysoka, a tempo rozwoju rynku wynika już w głównej mierze z wysokości wzrostu gospodarczego. Po zlikwidowaniu szarej strefy wreszcie doszliśmy do sytuacji, że zużycie paliw nie jest zaburzane żadnymi nadzwyczajnymi wydarzeniami" - wyjaśnił Grzywaczewski.
Wolumen sprzedaży paliw samej spółki Anwim zwiększył się w 2018 roku o ok. 7% do prawie 1 mln m3, a w 2019 roku spółka zakłada kolejny wzrost wolumenów sprzedaży o minimum 10%, poinformował także.
"Dla mnie jeszcze istotniejsze od samego wzrostu sprzedaży jest to, że udaje nam się zmieniać strukturę naszej sprzedaży, zwiększając ją w naszych kanałach strategicznych, czyli poprzez własną sieć stacji paliw Moya oraz karty flotowe Moya Firma" - podkreślił Grzywaczewski.
Spółka Anwim od 2009 roku zarządza niezależną siecią stacji paliw pod marką Moya, która na koniec 2018 r. liczyła 202 placówki i była szóstą największą siecią stacji paliw w Polsce. Plan na 2019 rok zakłada powiększenie sieci do 250 placówek, a do 2023 r. - do 350 obiektów.
Piotr Apanowicz