W 2019 roku Wirtualna Polska umocniła się na pozycji największego, polskiego wydawcy internetowego. Miesięcznie z produktów i usług internetowych WP korzystało ponad 21 mln Polaków. W obszarze mediów przychody ze sprzedaży były znacznie powyżej średniej rynkowej.
Spółki e-commerce notowały dynamiczny wzrost skali działalności, zgodny ze strategią. To wszystko skutkowało zwiększeniem przychodów grupy o jedną czwartą, do poziomu 708 mln zł. Zysk netto przekroczył 71 mln zł, a skorygowana EBITDA to prawie 219 mln zł.
- Skuteczne konkurowanie ze światowymi gigantami i pięciokrotny wzrost EBITDA WP w ostatnich latach, do poziomu 200 mln zł, nie byłyby możliwe, gdybyśmy pod jednym, właścicielskim dachem nie mieli zarówno mediów, jak i e-commerce. Wspólnym mianownikiem i najważniejszym spoiwem była, jest i będzie technologia. Co czwarty Obywatel Wirtualnej Polski Holding jest inżynierem - mówi Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.
Początek 2020 roku jest trudny dla holdingu w obszarze turystyki zagranicznej. Spółka Wakacje.pl obserwuje tendencję rezygnacji z zakupów wycieczek, na skutek rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-Cov-2, zwłaszcza do krajów, w których przypadków wirusa zdiagnozowano najwięcej. To może mieć istotne znaczenie dla wyników finansowych WP w pierwszym półroczu 2020 roku.
- Trudno w tej chwili oszacować, jak długo potrwa obecna, zła sytuacja i jaki będzie miała wpływ na zainteresowanie podróżami w kolejnych miesiącach. Nie możemy też precyzyjnie określić, w jaki sposób wpłynie na pozostałe obszary naszej działalności - przyznaje prezes.
Dodaje, że trudno na przykład oszacować, czy Polacy chętniej zarezerwują wypoczynek w kraju, czego beneficjentem mogłaby być spółka Nocowanie.pl. Wakacje.pl odpowiadają za kilkanaście procent wyników finansowych holdingu.
Rekordowe wyniki notuje za to nadająca od ponad 3 lat Telewizja WP. Na początku 2020 roku zwiększyła udziały w rynku telewizyjnym o prawie 80 proc., co jest najlepszym wynikiem spośród wszystkich stacji naziemnych w Polsce. Jednocześnie od wielu miesięcy jest liderem wśród stacji na cyfrowym multipleksie MUX8.
Wirtualna Polska to holding technologiczny. Prowadzi działalność mediową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.
W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl).
Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lutym 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.
Money.pl jest częścią WP Holding.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl