Łączne przychody Wirtualna Polska Holding ze sprzedaży w segmentach online i tv w 2020 roku wyniosły ponad 632 mln złotych. Były niższe o prawie 11 proc. w porównaniu do 2019 roku, z powodu wyników drugiego kwartału, na które znacząco wpłynęła pandemia COVID-19. Mimo to spółka zamknęła rok zyskiem netto wyższym o 15 proc., przekroczył on 81 mln zł.
W 2020 roku Wirtualna Polska wyliczyła i zmniejszyła tzw. ślad węglowy, czyli emisję gazów cieplarnianych wyrażoną w ekwiwalencie CO2. Emisja w 2020 była o ponad 14 proc. niższa niż w 2019 roku. Zgodnie z przyjętymi założeniami zrównoważonego rozwoju wszystkie centra danych Wirtualnej Polski Holding do 2023 będą zeroemisyjne.
Od początku 2021 roku spółka kupuje wyłącznie energię elektryczną z gwarancjami pochodzenia ze źródeł odnawialnych. Z końcem marca rozpoczęła też budowę własnej, testowej farmy fotowoltaicznej.
- W trakcie pandemii wielu z nas stara się zrobić rzeczy, które dawno powinny być zrobione. W Wirtualnej Polsce realizujemy w tym trudnym czasie wiele projektów poprawiających nasze produkty i usługi. Najważniejszym z nich jest projekt ograniczenia zużycia energii oraz przyjęcie planu uzyskania neutralności emisyjnej przez nasze serwerownie do końca przyszłego roku - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.
Czytaj więcej: Lockdown szkodzi złotemu. Kurs euro trzeci raz na szczycie - najwyżej od 2009 roku
- Takie działania są szczególnie potrzebne w naszym kraju i przynoszą wielokrotnie większy efekt dla środowiska niż gdzie indziej, bo mamy jeden z najbrudniejszych procesów wytwórczych energii, nie tylko w Europie, ale i na świecie - dodaje.
- Ten czas pokazał też siłę holdingu, tego jak wzajemnie się wspieramy i uzupełniamy. Niższe wyniki w spółkach zajmujących się turystyką potrafiliśmy z nawiązką rekompensować przez inne spółki, zwłaszcza mediową, ale też te sprzedające samochody czy projekty domów - podkreśla Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu ds. finansowych.
Czytaj więcej: Inflacja zjada 500+. Realnie to już 445+ i będzie gorzej
Zgodnie z danymi Nielsen Audience Measurement, Telewizja WP w 2020 roku zanotowała rekordowy zasięg 0,67 proc. SHR w grupie komercyjnej 16-49. Wyprzedziła w ten sposób wszystkie kanały MUX8, również w dystrybucji naziemnej oraz kablowej.
W sumie przez cały 2020 rok Telewizja WP dotarła do 9,5 mln widzów, co stanowi wzrost o 7 punktów procentowych w stosunku do 2019 roku. Dzięki temu cały ubiegły rok zamknęła z zyskiem. Wpływy ze sprzedaży były wyższe o 30 proc. i przekroczyły 26,5 mln zł, a EBITDA tego segmentu wyniosła 1,8 mln zł.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.
W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lutym 2021 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,4 mln Polaków.