Wirtualna Polska Media zapłaciła za 100 proc. akcji Autocentrum.pl 9,35 mln zł - wynika z komunikatu spółek.
- AutoCentrum to po superauto.pl kolejna inwestycja WP w segment motoryzacyjny, który staje się dla holdingu coraz ważniejszy. Zarówno od strony e-commerce jak i mediów - powiedział Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding S.A.
Cena sprzedaży akcji została przez strony ustalona w oparciu o wycenę przedsiębiorstwa Autocentrum (enterprise value bazująca na zasadzie cash free debt free) na poziomie 8 mln zł.
Zobacz też: Autokult odc. 4 - Nowy Ford Puma, Mitsubishi ASX i Italdesign Zerouno
Nowym prezesem AutoCentrum został Rafał Warecki z WP. Jednocześnie pozostaje on dyrektorem zarządzającym obszaru biznes, motoryzacja i technologie w Wirtualnej Polsce. Zachar Zawadzki, dotychczasowy prezes Autocentrum.pl S.A., będzie pełnił rolę ambasadora obszaru motoryzacja Wirtualnej Polski.
- To naturalny krok dla portalu, który pod skrzydłami nowego partnera wejdzie w następny etap rozwoju, a cały obszar motoryzacyjny WP osiągnie dzięki temu efekt synergii - skomentował Zachar Zawadzki.
Portal AutoCentrum jest jednym z liderów produkcji treści wideo oraz agregacji danych produktowych związanych z motoryzacją. WP ma z kolei doświadczenie w budowie największego serwisu z treściami motoryzacyjnymi Autokult. Celem przejęcia jest połączenie treści redakcyjnych z rozbudowaną bazą produktów, regularnie zasilaną przez użytkowników. Wirtualna Polska na bazie AutoCentrum chce zbudować także zupełnie nowy produkt sprzedażowy dla branży motoryzacyjnej, oparty na modelu efektywnościowym.
Sprzedaż akcji nastąpiła w wykonaniu zawartej pomiędzy Oponeo.pl a WP Media 30 października 2019 roku umowy zobowiązującej do sprzedaży akcji. W tym samym dniu kupujący dokonał płatności całej ceny sprzedaży na rzecz Oponeo.pl, a prawo własności akcji zostało przeniesione na kupującego.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu horyzontalnego WP, prowadzi również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy WP abcZdrowie.
W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl, autocentrum.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, we wrześniu 2019 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.
Grupa Oponeo.pl, z siedzibą w Bydgoszczy, jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W 2018 r. jej skonsolidowane przychody wyniosły 843 mln zł. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl