Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w segmentach online i tv po trzech kwartałach 2020 roku wyniosły prawie 414 mln zł. Były mniejsze o jedną piątą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, głównie z powodu wyników drugiego kwartału 2020, na które znacząco wpłynęła pandemia COVID-19.
Dywersyfikacja działalności prowadzonej przez poszczególne spółki holdingu, w tym zwłaszcza wyniki w części mediowej, pozwoliły jednak zamknąć trzeci kwartał z zyskiem o prawie 24 proc. wyższym niż w 2019 roku.
- Wyłączając nasze dwie spółki turystyczne, EBITDA Wirtualnej Polski Holding w trzecim kwartale 2020 wzrosła aż o 45 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku. To imponujący wynik pokazujący siłę całej grupy w tak trudnym czasie - mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.
Czytaj więcej: Fundusz Wsparcia Kultury z kontrowersyjnymi kryteriami. "Okazja do zarobku zamiast rekompensaty"
WP wprowadza nowy produkt reklamowy, WP Sales Booster. Pozwala on sklepom e-commerce zwiększyć sprzedaż swoich produktów przy gwarantowanym efekcie sprzedażowym. W pierwszym etapie skierowany jest do branży odzieżowej.
WP Sales Booster eliminuje pośrednictwo takich podmiotów jak Google czy Criteo, jednocześnie osiągając zbliżoną efektywność. Dzięki temu obniża koszt kampanii.
Czytaj więcej: RPP budowała napięcie, a efektów brak. Znamy za to nowe prognozy PKB i inflacji
Trzeci kwartał 2020 roku był również kolejnym, w którym Wirtualna Polska zanotowała rekordowe wyniki w segmencie telewizyjnym. Telewizja WP zwiększyła swoje udziały o ponad 31 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2019 roku. Dzięki temu od początku roku jest liderem wśród stacji nadających naziemnie na multipleksie MUX8.
Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl.
W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w październiku 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,8 mln Polaków.