Wittchen poinformował oficjalnie o porozumieniu z siecią sklepów Lidl. Obie strony uzgodniły warunku współpracy w zakresie dostawy produktów marki Wittchen w roku 2020 roku.
Łączna szacunkowa wartość świadczeń w ramach umowy wynosi około 13,07 mln zł netto - wynika z komunikatu. Mniej więcej takiej wartości torebki, choć nie tylko (np. portfele), trafią w najbliższych miesiącach do sprzedaży.
Więcej szczegółów ważnych z punktu widzenia klientów nie znamy. Choć bardzo podobną umowę, również wartościowo, miały Lidl i Wittchen w listopadzie ubiegłego roku. Wtedy do oferty miało trafić 40 wzorów torebek, 34 wzorów portfeli, 26 wzorów rękawiczek oraz 12 wzorów pasków w cenach od 79 zł do 279 zł.
Spółka w oficjalnym komunikacie podała za to kilka informacji typowo biznesowych.
"Umowa zawiera standardowe postanowienia dotyczące kar umownych, w szczególności odnoszące się do nieterminowego wykonania przedmiotu zamówienia" - czytamy.
Z komunikaty wynika, że limit kar umownych z tytułu opóźnienia w realizacji dostaw wynosi 40 proc. wartości netto niedostarczonych produktów według cen ustalonych w kontrakcie.
Czytaj więcej: Bezrobocie może wzrosnąć ponad dwukrotnie. Wypadniemy z podium do drugiej dziesiątki w UE
"Pozostałe warunki umowy nie odbiegają od warunków standardowych dla tego typu umów" - wskazuje Wittchen.
Sprzedaż przez dużą sieć może wesprzeć wyniki Wittchen, które po pierwszym kwartale nie było najlepsze. Spółka miała ponad 2,5 mln zł straty wobec 2,26 mln zł zysku rok wcześniej.
"Zamknięcie centrów handlowych, jak również spadek liczby klientów w sklepach stacjonarnych w okresie poprzedzającym wprowadzenie ograniczeń, wpłynęły negatywnie na poziom przychodów ze sprzedaży osiągniętych przez grupę w pierwszym kwartale 2020 roku" - wskazał zarząd w ostatnim raporcie.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Od 2015 roku firma jest obecna na warszawskiej giełdzie.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie