Strata netto właściciela sieci Coccodrillo, czyli grupy CDRL, w pierwszym kwartale 2020 roku wyniosła 17, 3 mln zł i była znacznie wyższa niż w analogicznym kwartale rok temu, kiedy wyniosła 3,7 mln zł. Natomiast przychody ze sprzedaży były o około 16 mln zł niższe niż przed rokiem. W pierwszym kwartale tego roku sięgnęły 92 mln zł, wobec 108 mln zł w ubiegłym roku.
Właściciel Coccodrillo wyjaśnia, że na tegoroczny wynik wpłynęły ograniczenia w handlu spowodowane pandemią, a także osłabienie kursu białoruskiego rubla w stosunku do dolara i euro.
- Minione miesiące były trudnym okresem dla branży handlowej - spowodowane pandemią czasowe zamknięcie sklepów stacjonarnych, zarówno w Polsce jak i w innych krajach, nie pozostanie bez wpływu na wyniki finansowe - powiedział prezes Marek Dworczak. Dodał, że sytuacja finansowa spółki jest stabilna.
Właściciel Coccodrillo , podobnie jak wiele innych firm z branży odzieżowej po wybuchu pandemii, chce skupić się na dalszym rozwoju sprzedaży przez internet. Prezes podkreśla, że dzięki sprzedaży interentowej wzrosła marża.
- Na początku roku przeprowadziliśmy prace modernizacyjne w naszym kanale e-commerce. Nowy system ERP zwiększył jego możliwości, co zbiegło się w czasie ze wzrostem zainteresowania tą formą sprzedaży. Umacniamy sprzedaż w tym kanale, zwiększyła się również marża - klienci kupują więcej produktów z nowych kolekcji przez Internet – zaznacza prezes.
Grupa CDRL zajmuje się projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Firma działa w wielu krajach, m. in. na rodzimym, polskim rynku oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie