"Spodziewamy się, że w Europie Środkowej wzrośnie liczba transakcji na aktywach w sytuacji nieregularnej. Przewidujemy, że będzie to dotyczyć zwłaszcza branży motoryzacyjnej, stalowej i handlu detalicznego" powiedział Lech Giliciński z warszawskiego biura Wolf Theiss, cytowany w komunikacie.
Jego zdaniem kłopoty niemieckich firm motoryzacyjnych przełożą się na trudności poddostawców w regionie Europy Środkowej. W sektorze stalowym wzrost wolumenu sprzedaży aktywów w restrukturyzacji wynikać będzie ze spadku popytu na stal na świecie, natomiast w branży detalicznej kłopoty płynnościowe pojawiać się mogą w związku z rosnącą konkurencją sektora e-commerce i dynamicznymi zmianami w nawykach konsumenckich.
Kancelaria przypomina, że obawy o światowe spowolnienie gospodarcze ostudziły zapał inwestycyjny w regionie Europy Środkowej i zmniejszyły aktywność na rynku fuzji i przejęć w bieżącym roku. Jak wynika z danych serwisu Mergermarket łączna wartość transakcji fuzji i przejęć w Europie Środkowej spadła w I półroczu o 16% do 11,2 mld euro w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. Liczba transakcji zmniejszyła się w tym okresie do 306 z 334.
"Europa Środkowa podąża za globalnymi trendami inwestycyjnymi. Pomimo, że większość krajów w regionie może pochwalić się zdrowymi fundamentami, obawy o światowy wzrost gospodarczy, jak również wygórowane oczekiwania cenowe sprzedających negatywnie wpływają na rynek fuzji i przejęć" - dodał Jacek Michalski z Wolf Theiss w Warszawie.