Grupa CD Projekt wypracowała w trzecim kwartale ponad 442,7 mln zł przychodów. To wzrost o ok. 80 proc. wobec analogicznego okresu 2022 r. Liczby wyglądają jeszcze okazalej przy porównaniu kwartał do kwartału. W tym wypadku spółka zanotowała wynik wyższy o 194 proc.
To wynik wyższy od konsensusu rynkowego. Prognozy przewidywały 429,8 mln zł przychodów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dobry kwartał za CD Projektem
Tym samym CD Projekt miał w minionym kwartale 283,4 mln zł zysku EBITDA – wynika z wyliczeń PAP Biznes. Konsensus zakładał wynik na poziomie 276,7 mln zł. Tym samym zysk netto j.d wyniósł 202,9 mln zł. To więcej o 27,4 proc. wobec 159,2 mln zł prognozowanego w konsensusie.
W górę poszedł też zysk operacyjny. Rok do roku wzrósł o 92 proc. do 186 mln zł. Był zarazem wyższy o 561 proc. kwartał do kwartału. Z kolei konsensus zakładał, że będzie on na poziomie 170,9 mln zł.
Przychody segmentu RED wyniosły na koniec trzeciego kwartału 382 mln zł. Wypracował on w tym okresie 195,6 mln zł zysku netto, a jego zysk operacyjny wyniósł 178 mln zł.
Natomiast przychody z segmentu GOG (GOG Galaxy to platforma dystrybucji i sprzedaży gier komputerowych) w trzecim kwartale wyniosły 83,7 mln zł. Zysk netto wypracowany przez GOG wyniósł 7,6 mln zł, a EBIT – 8,2 mln zł.
"Widmo Wolności" przyczyniło się do sukcesu?
Niewątpliwie na dobre wyniki firmy wpływ miała pierwsza od wielu lat duża premiera gry. Pięć dni przed końcem trzeciego kwartału (26 września) zadebiutowało "Widmo Wolności", duży dodatek do wydanego przed niespełna trzema laty "Cyberpunka 2077".
Już 5 października spółka w komunikacie przekazała, że sprzedała już 3 mln kopii dodatku. Obecnie wynik ten wygląda jeszcze okazalej. CD Projekt sprzedało już 4,3 mln kopii "Widma Wolności".
W omawianym okresie wypracowaliśmy bardzo solidne wyniki, co jest efektem udanej premiery "Widma Wolności" oraz świetnej sprzedaży bazowej gry "Cyberpunk 2077". Marża netto segmentu CD Projekt Red przekroczyła 50 proc. Również GOG. COM ma za sobą bardzo mocny kwartał – przychody tego segmentu wzrosły w ujęciu rocznym o ponad 90 proc. To nasz najlepszy trzeci kwartał w historii Grupy CD Projekt – powiedzia CFO Piotr Nielubowicz, cytowany w komunikacie prasowym.
Na ten moment liczba sprzedanych kopii "podstawy", czyli "Cyberpunka 2077" przekroczyła 25 mln sztuk. Bankier.pl zauważa, że wynik ten osiągnął szybciej niż "Wiedźmin 3: Dziki Gon", który dobrnął do tego poziomu po 4,5 roku.