Medialne imperium Zygmunta Solorza-Żaka zakończyło 2018 rok z wynikiem 833,6 mln zł. Tyle zarobiła grupa Cyfrowego Polsatu, na który składa się przede wszystkim telewizja Polsat, sieć komórkowa Plus, Ipla oraz częściowo Netia.
Na taki wynik złożyły się przychody ze sprzedaży produktów i usług w kwocie 10,7 mld zł. Były one zdecydowanie większe niż rok wcześniej, gdy wyniosły 9,8 mld zł.
- Ubiegły rok zamknęliśmy bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Niezmiennie generowaliśmy bardzo wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych, który pozwolił nam realizować kolejne projekty akwizycyjne przy jednoczesnym zmniejszaniu zadłużenia - komentuje Tobias Solorz, prezes Cyfrowego Polsatu.
Sposób na telemarketerów. Wystarczą numer telefonu oraz nazwa firmyfirmy i można złożyć skargę do UODO
Inwestorzy zadowoleni
Prezes wskazuje też na konkretne liczby. Blisko 1,8 mln klientów multiplay połączyło ponad 5 mln usług telewizji, telefonii i internetu. Łącznie, po raz pierwszy w historii grupy, świadczyła ponad 14 mln usług kontraktowych. Plus mógł się pochwalić dodatnim bilansem w przenoszeniu numerów, czego nie osiągnął żaden inny operator, a wskaźnik odejść klientów był na rekordowo niskim poziomie 7,6 proc.
Ponadto łączna oglądalność stacji telewizyjnych Polsatu wyniosła 24,3 proc., co dało jej 27,2 proc. udziału w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu.
Pozytywnie na najnowsze wyniki reagują inwestorzy giełdowi. Akcje Cyfrowego Polsatu na giełdzie w Warszawie zyskują na wartości.
Same wzrosty
Z raportu Cyfrowego Polsatu wynika, że w dwunastu miesiącach i czwartym kwartale 2018 roku spółka odnotowała rok do roku wzrost liczby wszystkich podstawowych usług świadczonych w modelu kontraktowym tj. płatnej telewizji, telefonii komórkowej oraz szerokopasmowego dostępu do internetu.
Czytaj więcej: Prezes UKE nałożył 100 tys. kary na Netię
Jednocześnie po kilku kwartałach wyraźnej presji wynikającej z wprowadzenia regulacji prawnych obligujących klientów wszystkich sieci do rejestracji przedpłaconych kart SIM, można było zaobserwować stabilizację liczby świadczonych usług przy wysokim poziomie przychodów na pojedynczego użytkownika.
Dołączenie Netii do grupy Cyfrowy Polsat umożliwiło jej spółkom rozpoczęcie współpracy operacyjnej w kluczowych obszarach. Program smartDOM wzbogacony został internetem światłowodowym o prędkości do 900 Mb/s, a oferta telewizyjna Netii została rozszerzona o nowe stacje z szerokiego portfolio kanałów Telewizji Polsat. Z kolei zakup udziałów w polskiej spółce Eleven Sports Network wzmocnił ofertę sportową premium.
- W czwartym kwartale i całym 2018 roku nasze kanały były w czołówce oglądalności w grupie komercyjnej, zarówno główna antena, jak i grupa kanałów tematycznych, a osiągnięte wyniki oglądalności są zgodne z naszą długoterminową strategią - wskazuje Maciej Stec z zarządu Telewizji Polsat.
Dodaje, że wpływy z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły w zeszłym roku nieco szybciej niż średnia rynkowa. I to pomimo wpływu takich wydarzeń jak np. mistrzostwa świata w piłce nożnej transmitowane przez telewizję publiczną.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl