Natomiast zysk EBITDA, jaki wypracował Eurocash w trzecim kwartale wyniósł 225,1 mln zł wobec 219,2 mln zł zysku rok wcześniej.
Eurocash zajmuje się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Jest właścicielem takich marek jak. m. in. Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, a także Kontigo.
"Trzeci kwartał był satysfakcjonujący pod względem przychodów, szczególnie w segmencie hurtowym" - poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek.
"Czwarty kwartał zaczął się już inaczej - październik był stabilny sprzedażowo, natomiast początek listopada był słabszy. Z dwóch powodów: brakowało impulsów konsumpcyjnych, które były w zeszłym roku w związku z ograniczeniami mobilności i zamknięciem gospodarki 1 listopada, a drugi - wynikający z tego, że 11 listopada w ub.r. był długim weekendem, a teraz był w środku tygodnia - dodał.
Owczarek zaznaczył, też, że trudno na razie powiedzieć, jaki będzie trend. Wiele zależy bowiem od tego, jak będą wyglądać święta Bożego Narodzenia. "Nie obserwujemy wzmożonych zakupów na zapas, jak w marcu i kwietniu - jest dużo bardziej stabilnie" - podkreślił - powiedział.
Jak wskazał członek zarządu, segment mniejszych sklepów rośnie - według danych Nielsena - o 2,2 proc. "Dla małych sklepów obecny klimat jest dobry" - ocenił Owczarek.