"Pandemia nie zatrzymała nas na drodze do dalszego, dynamicznego rozwoju. Od stycznia br. otworzyliśmy pół tysiąca sklepów, a do końca 2020 roku zamierzamy otworzyć kolejnych 500 placówek w całej Polsce. Zainteresowanie naszym modelem biznesowym rośnie, tylko w lipcu br. do naszej sieci dołączyło ponad 180 nowych franczyzobiorców, którzy widząc potencjał formatu convenience, chcą prowadzić sklep Żabka" - powiedział prezes Tomasz Suchański, cytowany w komunikacie.
Sieć poszukuje nowych lokalizacji poprzez m.in. użycie sztucznej inteligencji, która przetwarzając olbrzymią liczbę danych, jest w stanie wskazać potencjał sprzedażowy danej lokalizacji, podano także.
"To oznacza, że sieć może lokować sklepy w niewielkich odległościach od siebie, zapewniając im rentowność. Wynika to ze szczegółowego badania przepływu klientów, rozwoju konkurencji czy potencjału zakupowego w sąsiedztwie. Dzięki takiemu podejściu już 12 mln konsumentów mieszka nie dalej niż 300 m od najbliższej Żabki" - czytamy w komunikacie.
Żabka Polska jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej 6500 placówek prowadzonych przez ponad 4900 franczyzobiorców pod marką Żabka.