W opinii ponad jednej czwartej badanych (27%), pozycja banków zostanie zachwiana przez atrakcyjną pozycję podmiotów trzecich. Natomiast 12% badanych ocenia, że pozycja banków ulegnie wzmocnieniu, podano.
"Przypominamy, że procedura silnego uwierzytelnienia, czyli minimum dwuelementowe potwierdzanie tożsamości klientów opiera się na zastosowaniu co najmniej dwóch elementów należących do 3 kategorii:
- Kategoria 'wiedza' - to kod (np. PIN), hasło lub inny element, który jest i powinien być znany tylko klientowi - posiadaczowi danego instrumentu płatniczego lub bankowości internetowej,
- Kategoria 'posiadanie' - to element, który dany użytkownik ma w posiadaniu (np. karta plastikowa, telefon z kartą SIM) i który może zostać użyty w trakcie dokonywania płatności lub korzystania z bankowości internetowej,
- Kategoria 'cecha klienta' - to specyficzna dla danego klienta cecha, którą tylko on dysponuje i która go jednoznacznie wyróżnia. Dobrym przykładem jest biometria w postaci np. odcisku palca, tęczówki oka czy układu żył" - czytamy w komunikacie.
Zdaniem niemal 60% badanych (57%) największym wyzwaniem dla banków związanym z wejściem w życie dyrektywy PSD2 będzie zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa, wskazano także.