O sprawie pisze portal dlahandlu.pl, który przypomina, że sklepy marki Quiosque można znaleźć głównie w centrach i galeriach handlowych. W ostatnim czasie sieć zmieniła właściciela.
Zmiana właściciela Quiosque i "test na utratę wartości"
Nastąpiło to w 2021 r. Dlako Sp. z o.o., dotychczasowy główny udziałowiec posiadający markę Quiosque podpisał umowę, w wyniku której 90 proc. udziałów spółki trafiło do Grupy Kapitałowej Immobile S.A.
Decyzja ta była spowodowana problemami w czasach pandemii koronawirusa. Rząd zdecydował się kilka razy na wprowadzenie lockdownów, które znacząco ograniczały działalność dużych placówek handlowych.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na kolejne aspekty uderzające w markę uwagę zwróciło samo Immobile w raporcie za 2022 r., który cytuje portal dlahandlu.pl. Quiosque osiągnęło przychody niższe od planowanych, a do tego zmaga się z niepewną sytuacją gospodarczą będącą następstwem wojny w Ukrainie i wysokiej inflacji w Polsce.
(...) Znak towarowy Quiosque, a także cały segment odzieżowy został poddany testowi na utratę wartości na dzień 31 grudnia 2022 r. W wyniku tego testu został zwiększony odpis na kwotę 9 154 tys. zł, co w sumie daje odpis ujęty na ten segment w 2022 r. w kwocie 10 383 tys. zł – napisała spółka w raporcie, cytowana przez dlahandlu.pl.
Immobile S.A. to spółka giełdowa o zróżnicowanym portfolio. W jej skład wchodzą m.in. firmy przemysłowe, z budownictwa przemysłowego, hotelarstwa czy deweloperskie.