Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

ZPPHiU: Ok. 40% badanych nie zamierza odwiedzić centrów handl. w ciągu m-ca

2
Podziel się:

Niemal 40% osób, które wcześniej bywały w centrach handlowych nie wybiera się tam w ciągu najbliższego miesiąca, wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). Około 1/3 badanych spodziewa się, że sytuacja wróci do normy nie wcześniej niż w ciągu 3-6 miesięcy, a 35% uważa, że potrwa to jeszcze dłużej. 8 na 9 Polaków przyznaje, że nie odwiedziło żadnego centrum handlowego w pierwszym tygodniu działania tego typu obiektów.

ZPPHiU: Ok. 40% badanych nie zamierza odwiedzić centrów handl. w ciągu m-ca

"Wyniki badania świadczą dobitnie o tym, o czym cały czas mówimy: centra handlowe na długo będą cieniem samych siebie. Powrót do świetności zajmie sporo czasu, a tym samym trudno, żebyśmy funkcjonowali według reguł ustalonych przed epidemią. Do starych zasad współpracy między najemcami i wynajmującymi możemy wrócić, kiedy sytuacja się unormuje, a dziś ustalmy nowe zasady gry" - ocenia zarząd ZPPHiU, cytowany w komunikacie.

Badanie wykazało, że w czasie lockdownu potrzeby zakupowe realizowano przede wszystkim w dyskontach (68%) i sklepach osiedlowych (50%), a także przez Internet (35%). Wśród badanych 1 na 9 Polaków deklaruje, że odwiedził jakąś galerię handlową w pierwszym tygodniu działania tego typu obiektów. Wśród tych, którzy wcześniej (tj. przed epidemią) robili to co najmniej raz w tygodniu, na zakupy wróciła 1/3, badano także.

"70% klientów ma obawy lub zastrzeżenia dotyczące wizyt w centrach handlowych. Najwięcej osób boi się zakażenia koronawirusem (43%), ale zniechęcająco działają też zasady higieniczno-sanitarne (31%), zamknięcie ulubionych sklepów (25%) i inne ograniczenia w funkcjonowaniu obiektów"- czytamy w materiale.

"To, co do tej pory stanowiło o atrakcyjności centrum handlowego, w czasie epidemii staje się jego przekleństwem. Galerie przypominają wyludnione dworce kolejowe czy lotniska, ludzie nie widzą dużej potrzeby odwiedzania ich. Ludzi zniechęcają nie tylko obawy przed zarażeniem, ale wszelkie ograniczenia nałożone na duże centra handlowe. Dla kogo spacer po częściowo tylko otwartej galerii handlowej, gdzie brakuje wszystkich znanych nam bodźców sensorycznych (smaków, zapachów, widoków) jest przyjemny? Różnice w preferencjach ujawnione przez Kantar są tutaj gigantyczne. Krótko mówiąc: możemy zapomnieć na długie miesiące o klimacie przyjemnych, wielofunkcyjnych, pełnych atrakcji Centrach Handlowych" - skomentował socjolog dr Konrad Maj, cytowany w komunikacie.

Badanie zostało zrealizowane w dniu 11 maja 2020 r. poprzez wywiady telefoniczne (CATI) na reprezentatywnej próbie 800 Polaków w wieku 15 i więcej lat.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(2)
WYRÓŻNIONE
mulan
5 lata temu
Jak Reserved czy Empik zamknięte to się nie dziwię, to do tych salonów najczęściej chodzili Polacy.
Kamil
5 lata temu
Pierwsze dni udowadniają, że siecówki, które chcą renegocjować warunki najmu mają rację, wcześniej płacili normalnie za brak ruchu i teraz mają dalej płacić za tak znikomą liczbę? Chore.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (2)
Kamil
5 lata temu
Pierwsze dni udowadniają, że siecówki, które chcą renegocjować warunki najmu mają rację, wcześniej płacili normalnie za brak ruchu i teraz mają dalej płacić za tak znikomą liczbę? Chore.
mulan
5 lata temu
Jak Reserved czy Empik zamknięte to się nie dziwię, to do tych salonów najczęściej chodzili Polacy.

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.