"Wstępne wyniki finansowe ZUE za rok 2019 (w nawiasie podano dane za rok 2018):
- przychody ze sprzedaży: 934,9 mln zł (763,8 mln zł),
- zysk brutto na sprzedaży: 23,1 mln zł (-62 mln zł),
- zysk na działalności operacyjnej: 6,3 mln zł (-80 mln zł),
- zysk netto: 3,1 mln zł (-64 mln zł).
Wstępne wyniki finansowe grupy kapitałowej ZUE za rok 2019:
- przychody ze sprzedaży: 996,2 mln zł (832,7 mln zł),
- zysk brutto na sprzedaży: 27,9 mln zł (-56 mln zł),
- zysk na działalności operacyjnej: 7,9 mln zł (-77,9 mln zł),
- zysk netto: 3,8 mln zł (-62,6 mln zł)" - czytamy w komunikacie.
Na poziomie skonsolidowanym wartość przychodów ze sprzedaży w 2019 roku zwiększyła się w stosunku do 2018 roku o 20% i o 140% w stosunku do roku 2017. Skonsolidowana wartość przychodów wyniosła prawie 1 mld zł i jest to najwyższa wartość rocznych zagregowanych przychodów ze sprzedaży w dotychczasowej działalności grupy kapitałowej ZUE, podkreślono.
"Spółka od 2017 roku ma dodatnią dynamikę przychodów, co jest głównie efektem zaangażowania w prace w ramach Krajowego Programu Kolejowego - programu modernizacyjnego o łącznej wartości ponad 75 mld zł. Część portfela zamówień spółki stanowią kontrakty kolejowe pozyskane w latach 2016-2017 w ramach tego programu. Zadania z tego okresu charakteryzują się niską marżowością ze względu na nieprzewidywalny i niezależny od spółki wzrost kosztów realizacji oraz brak realnej waloryzacji, o czym Spółka wielokrotnie informowała w raportach bieżących i okresowych. Udział ww. kontraktów kolejowych w przerobach spółki sukcesywnie zmniejsza się na rzecz kontraktów kolejowych oraz kontraktów miejskich zawartych w latach późniejszych oraz pozyskiwanych aktualnie. Marżowość nowych kontraktów jest dla spółki satysfakcjonująca" - czytamy dalej.
Głównym przedmiotem działalności grupy kapitałowej ZUE jest projektowanie oraz realizacja, w formule generalnego wykonawstwa, kompleksowych usług budowy i modernizacji linii tramwajowych oraz kolejowych, wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.