"W Polsce Biedronka z sukcesem poradziła sobie ze skutkami zakazu handlu w niedziele. EBITDA osiągnęła 850 mln euro, tj. o 5,6% więcej niż w poprzednim roku (o +5,8% więcej przy stałym kursie wymiany). Marża EBITDA wyniosła 7,3% i była zgodna z wynikiem za 2017 rok" - czytamy w komunikacie.
Grupa Jeronimo Martins odnotowała wzrost zysku EBITDA o 4,1% r/r do 960 mln euro w 2018 r. (przy stałym kursie wymiany - o 3,9% r/r).
Całkowita sprzedaż Biedronki wzrosła o 5,6% do 11 691 mln euro (o 5,8% w złotych), przy czym wzrost w porównywalnych sklepach (like-for-like, LFL) wyniósł 2,7%; wpływ zakazu handlu w niedziele oszacowano na 1,3 pkt proc.
Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wzrosła w ub.r. o 6,5% r/r do 17 337 mln euro.
Na koniec 2018 roku sieć Biedronka liczyła 2 900 sklepów, tj. o 77 więcej niż rok wcześniej. Powierzchnia sklepów wzrosła do 1,93 mln m2 z 1,85 mln m2 na koniec 2017 r.