"Spółka skutecznie zarządzała 'margin mix', inwestując we wzrost sprzedaży poprzez odpowiednie promocje oraz utrzymanie pozycji lidera pod względem cen, co wraz ze 'zdrową' sprzedażą w porównywalnej bazie sklepów (LFL) pozwoliło marce utrzymać marżę EBITDA na poziomie 7,3%" - czytamy w komunikacie.
"Biedronka odnotowała silny wzrost sprzedaży i zysków. Nasza główna spółka utrzymała rytm innowacji i stale doskonaliła swoją działalność, głównie poprzez zwiększenie testów rozwiązań technologicznych" - dodał prezes Jeronimo Martins Pedro Soares dos Santos, cytowany w materiale.
Grupa Jeronimo Martins odnotowała wzrost zysku EBITDA o 8,9% r/r do 1 045 mln euro w 2019 r. (przy stałym kursie wymiany - o 9,3% r/r).
Całkowita sprzedaż Biedronki wzrosła o 7,9% do 12 621 mln euro (o 8,8% w złotych), przy czym wzrost w porównywalnych sklepach (like-for-like, LFL) wyniósł 5,8%.
Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wzrosła w ub.r. o 7,5% r/r do 18 638 mln euro (przy stałym kursie wymiany: o 8,4% r/r, w sklepach porównywalnych: o 5,3%).
Na koniec 2019 roku sieć Biedronka liczyła 3 002 sklepy, tj. o 102 więcej niż rok wcześniej. Powierzchnia sklepów wzrosła do 2,02 mln m2 z 1,93 mln m2 na koniec 2018 r.