Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Płatna współpraca z Polregio

2023 to rok kolei pasażerskiej. Polacy rekordowo wybierają pociągi

Podziel się:

Pasażerowie wrócili na kolej, a pociągi regionalne zaczęły przyciągać nowych klientów. Swój udział w tym trendzie ma Polregio, największy kolejowy przewoźnik pasażerski w Polsce. Szacunki dotyczące nadchodzących miesięcy wskazują, że spółka pobije historyczny rekord całej kolei pasażerskiej i w 2023 r. zbliży się do nieosiągalnego dotąd pułapu 100 mln pasażerów.

2023 to rok kolei pasażerskiej. Polacy rekordowo wybierają pociągi
Polregio podsumowuje trzeci kwartał 2023 r. (materiały partnera)

W ciągu minionych trzech kwartałów ponad 72 mln osób wybrało Polregio, przyczyniając się do wzrostu liczby przejazdów pasażerskich o blisko 9 mln w skali rocznej. Według szacunków spółki, rok 2023 będzie zarówno dla niej, jak i dla całej kolei pasażerskiej w Polsce, historycznym rekordem.

"Dynamika wzrostu liczby pasażerów w minionych kwartałach bardzo cieszy, co jednak ważniejsze - motywuje nas do dalszego rozwoju. Prognozy Polregio przewidują, że łącznie w 2023 roku przewieziemy blisko 100 mln pasażerów. To wynik, którego żaden inny przewoźnik do tej pory nie osiągnął. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie długoterminowe wdrażanie naszej strategii przewozowej oraz ciągłe doskonalenie oferty. Ogromny wpływ na zdobywanie i utrzymywanie zaufania pasażerów, ma nasz zwrot w stronę ich wymogów i preferencji. Możemy dziś śmiało powiedzieć, że kierunek rozwoju, jaki obraliśmy, jest dobry i odpowiada na współczesne potrzeby pasażerów" - mówi Adam Pawlik, prezes Polregio.

Kolej stawia na innowacje i dostępność

Rosnące wyniki przewozowe kolei pasażerskiej to również efekt zwiększenia dostępności oferty Polregio. Jednym z trendów, jaki ma na to wpływ, jest digitalizacja kanałów sprzedaży biletów. Pasażerowie Polregio coraz częściej decydują się na zakup biletu w formie zdalnej – za pośrednictwem strony www przewoźnika i aplikacji mobilnej oraz videomatów. Łączna sprzedaż w kanałach zdalnych wyniosła w minionym kwartale blisko 40 proc. całkowitej sprzedaży biletów, a udział ten wciąż rośnie.

Videomaty to innowacyjne urządzenia, umożliwiające połączenie z konsultantem, który wspiera pasażera w procesie kupna biletu tak, jak podczas rozmowy z kasjerem w tradycyjnym okienku. Polregio dysponuje obecnie 25 nowymi videomatami zewnętrznymi, które rozlokowane są między innymi na stacjach: Kraków Główny, Zielona Góra Główna, Jarosław, Tczew, Świnoujście, Szczecin Główny, Opole Główne, Białystok, Wrocław Główny, Poznań Główny, Lublin, Gniezno, Gdańsk Główny, Gdańsk Port Lotniczy, Gdynia Główna Osobowa, Sopot, Władysławowo, Nysa, Strzelce Opolskie, Słupsk, Lębork, Kartuzy oraz Gdańsk Wrzeszcz. Trwa także przetarg na kolejne 90 urządzeń.

Oprócz videomatów wewnętrznych, montowanych na terenie dworców, spółka będzie rozwijać dwa kolejne rodzaje nowoczesnych urządzeń, które znacząco ułatwią podróżnym zakup biletu – videomaty zewnętrzne, odporne na działanie warunków atmosferycznych oraz biletomaty mobilne, montowane w pociągach. Pierwsze takie urządzenie zostanie zainstalowane na pomorskiej stacji Żukowo jeszcze w tym roku. W tym czasie rozpocząć ma się także montaż pierwszych mobilnych biletomatów w pojazdach Polregio na terenie województwa wielkopolskiego.

Dobre połączenia w całym kraju

Z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że statystycznie każdy mieszkaniec Polski podróżuje pociągiem ponad 9 razy w roku. Najczęściej korzystają z nich Pomorzanie, a powyżej średniej są też mieszkańcy Mazowsza, Dolnego Śląska i Wielkopolski.

Polregio dokłada wszelkich starań, aby troska o inkluzywność i dostępność przewozów przejawiała się nie tylko w doskonaleniu oferty dla obecnych pasażerów, ale też w przybliżaniu kolei osobom, które obecnie z niej nie korzystają. Chodzi tu głównie o regiony, gdzie pasażerowie zdecydowanie rzadziej wybierają ten środek transportu oraz w ogólnym ujęciu o wszelkie działania spółki na rzecz wyeliminowania wykluczenia transportowego.

"Rozwijamy się i obserwujemy, jak bogata pod względem liczby przejazdów oferta oraz szereg usprawnień wpływają na wzrost popularności kolei. Zyskuje ona szczególnie jako środek transportu w dojazdach do pracy i szkół. Zdajemy sobie jednak sprawę, że budowanie oferty przewozowej to zadanie zarówno przewoźników, jak i organizatorów publicznego transportu oraz zarządcy infrastruktury. O tym, czy Polacy wybierają kolej, decydują różne powody. Do głównych należy to, czy w dane miejsce kolej obecnie dociera, ale są też inne, takie jak częste i wygodne skomunikowanie z innymi środkami transportu. Polregio prowadzi dialog ze wszystkimi uczestnikami publicznego transportu, aby przybliżyć pociągi i zachęcić do podróżowania koleją wszystkich mieszkańców Polski, w każdym zakątku" - dodaje Marcel Klinowski, wiceprezes Polregio.

Płatna współpraca z Polregio

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl