Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. TOS
|
aktualizacja

22 km nowej ekspresówki z Poznania. Wybrali wykonawcę

17
Podziel się:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała we wtorek, że wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S11 Oborniki – Poznań. Przetarg wygrało konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Do 2030 r. trasa S11 ma połączyć Śląsk z polskim wybrzeżem.

22 km nowej ekspresówki z Poznania. Wybrali wykonawcę
Wizualizacja jednego z wariantów przebiegu trasy S11 Oborniki – Poznań (GDDKiA)

Jak poinformowała GDDKiA, w przetargu wpłynęło osiem ofert. Ta złożona przez konsorcjum Kobylarni i Mirbudu okazała się najkorzystniejsza i zarazem najtańsza. Firmy te chcą podjąć się zadania za niecałe 853,5 mln zł.

Głównym kryterium oceny ofert była cena (55 proc.), ale drogowcy brali też pod uwagę kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.), a także zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Zobacz także: Greenpact - rozmowa z Filipem Bittnerem

Zbudują 22 km nowej ekspresówki

Teraz pozostali oferenci mają prawo złożyć odwołania od decyzji GDDKiA, kontrolę przeprowadzi też Prezes Urzędu Zamówień Publicznych. Gdy kontrola się zakończy i jeśli nie będzie odwołań, drogowcy planują podpisać umowę z wykonawcą w drugim kwartale tego roku.

Po podpisaniu umowy Kobylarnia i Mirbud będą miały 39 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy) na zaprojektowanie i budowę 22-kilometrowego odcinka drogi S11 Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik.

Ze Śląska do Kołobrzegu w pięć godzin

GDDKiA zakłada, że do 2030 roku cała trasa S11 połączy Kołobrzeg z Aglomeracją Śląską. Droga ma przebiegać m.in. przez Piłę, Poznań i Kępno. "Po realizacji wszystkich odcinków będzie liczyć ponad 580 km, a wraz ze wspólnym przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina (ok. 35,5 km) blisko 620 km" - czytamy w komunikacie.

Drogowcy podliczają, że obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11). Dla pozostałych odcinków, w zależności od etapu, inwestycje są już realizowane bądź prowadzone są prace przygotowawcze. Kiedy ekspresówka będzie gotowa, pokonanie trasy z Kołobrzegu do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie samochodem osobowym nieco ponad pięć godzin.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
inwestycje
infrastruktura
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(17)
WYRÓŻNIONE
Romek
8 miesięcy temu
Wg założeń zielonego ładu do tego czasu już nie będzie samochodów spalinowych. Elektryków będzie może 10 - 15 %, więc korków nie będzie, do tego trzeba dołożyć ok 2 ładowania po drodze i wyjdzie na to, że jednak czasowo szybciej było zwykłą jednopasmową krajówką z traktorami i ciężarówkami. Ot, logika
ooo!
8 miesięcy temu
Mała ta nasza Polska, jak 22km zapewnia połączenie Śląska z Wybrzeżem...
ab negatio
8 miesięcy temu
No to nam zostanie jeszcze 5 lat , zeby poszaleć normalnym samochodem. Potem znowu dłużej , bo ładowanie.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (17)
Iławianin
8 miesięcy temu
O dalszej budowie S5 w kierunku S7 ( tam ma się łączyć z S7 i jednocześnie w tym miejscu ma się S5 kończyć) , ani słowa. Dojechali z S5 pod Grudziądz i to by było na tyle, a dalej przez Iławię aż pod Ostródę zostaje stara jednopasmowa 16ka.
pies eryka
8 miesięcy temu
za kilka lat będzie nagłówek; Kolejny przekręt... przykre, czy żałosne???
Stareck
8 miesięcy temu
Dlaczego nazwano ta trasę S11 a nie S5? Pierwsza od zachodu jest S3, druga powinna być S5, trzecia S7. Ktoś wprowadził bezsensowny bałagan w oznaczenia h tras.
ffff
8 miesięcy temu
Kobylarnia. całkiem "dobrze" XD idzie im budowa odcinka OMT
Ola
8 miesięcy temu
Nie ma czegoś takiego jak "Aglomeracja Śląska"! Jest Konurbacja Śląska!