Jak przekazała GDDKiA, etap nasuwania najcięższego, 300-tonowego elementu stalowej konstrukcji został zakończony. Długość zespolonych części przęseł tego obiektu przekroczyła już 300 metrów.
Jak mogliśmy przeczytać, w piątek 10 maja zaczął się proces jego nasuwania na podporę znajdującą się w nurcie rzeki. Operacja odbywała się z prędkością około trzech metrów na godzinę.
Obecnie zespawaniu zwornika stalowa część przęseł ma długość 307 metrów, co stanowi 2/3 całej konstrukcji. Do zamontowania od strony lewobrzeżnego przyczółka zostały elementy o łącznej długości 150 metrów - informuje GDDKiA.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy most wykorzystuje stare elementy
Montaż nowej konstrukcji stalowej mostu przez Wisłę w Sandomierzu ruszył w listopadzie ubiegłego roku. Most powstaje z wykorzystaniem podpór starej, 70-letniej przeprawy, która została wyłączona z użytku w 2013 roku. Niecały rok temu zakończyła się rozbiórka starych elementów stalowych, a podpory zostały wzmocnione.
W 2011 roku został wybudowany nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Docelowo - gdy trwająca obecnie budowa się zakończy - przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik - Sandomierz - Stalowa Wola - Przemyśl, komunikującej województwo świętokrzyskie z Podkarpaciem, będzie dwujezdniowa.
Budowa nowego mostu o długości ok. 460 metrów potrwa do końca 2024 roku. Wykonawcą robót jest firma Intop z Tarnobrzega. Koszt inwestycji to ok. 70 mln zł. Pieniądze pochodzą z budżetu państwa. Inwestycja realizowana jest w systemie projektuj i buduj od 2021 roku.