Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|
Materiał partnera: TOGETAIR 2022

3M Poland Sp. z o.o na Międzynarodowym Szczycie Klimatycznym TOGETAIR 2022

Podziel się:

– Stajemy w ważnym momencie naszej historii - to kolejna w dziejach ludzkości rewolucja przemysłowa. Zielona transformacja to jest być albo nie być dla firm – podkreślił Mariusz Wawer, Dyrektor ds. Relacji Rządowych w 3M Poland Sp. z o.o., podczas Szczytu Klimatycznego TOGETAIR.

3M Poland Sp. z o.o na Międzynarodowym Szczycie Klimatycznym TOGETAIR 2022
Mariusz Wawer, Dyrektor ds. Relacji Rządowych w 3M, Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju w Amcham (materiały partnera)

Zeroemisyjność, dekarbonizacja i redukcja śladu węglowego - te terminy powodują niepokój i niezrozumienie u wielu odbiorców mediów. Szczególne obawy budzi wzrost kosztów, bowiem proekologiczne przemiany gospodarki i biznesu wpłyną na wiele sfer życia. W jaki sposób? Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczestnicy dyskusji o Nowej Rewolucji Przemysłowej podczas Szczytu Klimatycznego TOGETAIR.

Udział w debacie wzięli: Mariusz Wawer, Dyrektor ds. Relacji Rządowych w 3M, Przewodniczący Komitetu Zrównoważonego Rozwoju w Amcham, a także Zygmunt Berdychowski z Forum Ekonomiczne, Piotr Górnik z Fortum, Karolina Tarnawska z Grupy Żywiec oraz Zofia Piwowarek z UN Global Compact Network Poland. Debatę prowadziła Dominika Tarczyńska z POLSAT NEWS.

To be green or not to be

Widzimy, że firmy, chociażby amerykańscy inwestorzy, coraz ambitniej i coraz bardziej kompleksowo podchodzą do zielonej transformacji. To nie jest greenwashing, to nie jest metka z hasłem "Jesteśmy zieloni".To są bardzo konkretne zmiany w strategiach działania firm od procesów designu i R&D gdzie kreuje się innowacje i nowe rozwiązania, poprzez cały proces supply chain, w tym dobór surowców, samą produkcję, logistykę aż do sprzedaży – podkreślił Mariusz Wawer

W jego ocenie firmy, które nie zaczną się teraz zmieniać w zielonym kierunku, za parę lat mogą mieć problem z konkurowaniem na rynku. Podkreślił, że większość firm zrzeszonych w Amerykańskiej Izbie Gospodarczej w Polsce, wyznaczyła w swoich strategiach ambitne cele związane z dekarbonizacją czy efektywnością energetyczną, ale też co ważne aktywnie je wdrażają poprzez zmiany w swoich procesach produkcyjnych ale też oferowanie zielonych innowacji w swoich produktach.

Zobacz także: Dlaczego studio z Litwy, pracujące dla Atari, przywozi 50 pracowników na konferencję do Poznania?

Jak biznes może wykorzystać politykę klimatyczną

O tym, że nie możemy już uciec od zielonej transformacji, o znaczeniu współpracy oraz o roli biznesu i świata cyfrowego we wspieraniu działań na rzecz klimatu i środowiska rozmawiano także podczas debaty pt. NOWE TECHNOLOGIE, NOWE WYZWANIA, NOWE KOMPETENCJE, NOWE SZANSE: JAK BIZNES MOŻE WYKORZYSTAĆ POLITYKĘ KLIMATYCZNĄ?

W debacie tej wzięli udział: Radosław Kaskiewicz, Prezes i Dyrektor Zarządzający 3M East Europe Region. Ze strony instytucji badawczych wystąpili: Remigiusz Kopoczek z Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, oraz Piotr Dardziński z Sieci Badawczej "Łukasiewicz". Z ramienia biznesu wystąpili: Agnieszka Jankowska z T‑Mobile Polska, Adam Żelezik z Banku Gospodarki Krajowej, Paweł Jakubik z Microsoft oraz Dominika Fox Matulewicz z American Chamber of Commerce in Poland. Spotkane prowadziła Agnieszka Zaręba z RadioZET.pl

Radosław Kaskiewicz zaznaczył, że nie da się wycofać z zielonej transformacji:

Transformacja ekologiczna wynika z podstaw: ekonomicznej i legislacyjnej, które napędzają te zmiany.

Wypowiedział się również na temat kwestii finansowych:

Rolę w transformacji odgrywa też podejście inwestorów. To oni podejmują decyzje, gdzie ulokować kapitał, aby była to inwestycja stabilna i przyszłościowa.

Jakie kroki w obliczu zielonej transformacji powinny podjąć przedsiębiorstwa?

To jest rola firm, małych i dużych, aby przystosowywać się do tej zmiany, dosyć dramatycznej, i pomagać sobie nawzajem. Ważne jest też ustalenie sobie konkretnego celu i zadanie sobie pytań: dlaczego podejmujemy te, a nie inne działania? po co to się bierze? - to jest motor napędowy na przyszłość.

Radosław Kaskiewicz zwrócił uwagę, że z jednej strony chcemy oszczędzać energię, ale z drugiej strony transformacja cyfrowa sama w sobie wymaga dużych ilości energii. Trzeba zadać sobie pytanie jak obniżyć te potrzeby.

Wszystkie ręce na pokład

Hasło to było powtarzane wielokrotnie przez wszystkich uczestników debaty. Paneliści podkreślali, że mówią jednym głosem i zwracają uwagę na potrzebę współpracy w celu tworzenia projektów wchodzących w zakres zielonej rewolucji i transformacji cyfrowej. Wyrazili potrzebę wspólnych działań wewnątrz sektora prywatnego, poprzez inwestycje i współpracę badawczo-rozwojową, ale zwracali również uwagę na konieczność wsparcia państwa dla działań biznesowych.

100% OZE, 0% LANDFILL

3M Poland Sp. z o.o., oddział międzynarodowego koncernu 3M, działa na polskim rynku od 30 lat. W trakcie tego czasu firma zainwestowała ponad 650 mln USD w technologie znajdujące zastosowanie w niemalże każdym obszarze życia. 3M wykorzystując naukę i działając zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, tworzy innowacyjne rozwiązania poprawiające jakość życia ludzi na całym świecie. Od stycznia 2021 r. wszystkie biura i fabryki 3M w Polsce są w 100 proc. zasilane przez energię pochodzącą z odnawialnych źródeł. Firma dąży także do bycia "zero landfill" (brak składowanych odpadów), realizując tym samym globalny plan. Także ten cel 3M osiągnęła w Polsce już w 100 proc.

Materiał partnera: TOGETAIR 2022

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl