Pomoc publiczna została zatwierdzona w czerwcu 2020 r. przez KE. Aby z niej skorzystać, Lufthansa musiała przestrzegać szeregu zobowiązań, takich jak zakaz wypłacania dywidend i ścisłe ograniczenie wynagrodzeń kadry zarządzającej, w tym zakaz wypłacania premii.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ponadto Lufthansa musiała pozbyć się do 24 slotów dziennie na lotniskach we Frankfurcie i Monachium, aby umożliwić konkurencyjnym przewoźnikom utworzenie tam bazy.
W swoim wyroku z 10 maja 2023 r. Sąd UE, który jest częścią Trybunału Sprawiedliwości UE, uchylił jednak decyzję KE uznając, że pomoc nie została udzielona zgodnie z unijnymi przepisami.
Dochodzenie KE ws. pomocy dla Lufthansy
Po wyroku Sądu UE Komisja poinformowała, że przeprowadzi bardziej szczegółowe dochodzenie. Daje to Niemcom i zainteresowanym stronom trzecim możliwość przedstawienia uwag.
Do Lufthansy należą linie lotnicze: Swiss International, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Air Dolomiti, Eurowings, Germanwings GmbH, Edelweiss Airi SunExpress Deutschland. Linie te obsługują loty do ponad 300 destynacji w około 100 krajach, dysponując flotą ponad 700 samolotów.