Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Lis
Marcin Lis
|
aktualizacja

66 mld zł na inwestycje kolejowe. 90 proc. środków zaangażowanych

37
Podziel się:

PKP Polskie Linie Kolejowe mają do wydania 66 mld zł na inwestycje do 2023 r. Jak przyznaje w rozmowie z money.pl prezes Ireneusz Merchel, przedstawiciele spółki nie zastanawiają się, czy firma zdoła je wydać, ale ile jeszcze mogłaby zrobić, gdy środków było więcej.

Ireneusz Merchel w studio money.pl
Ireneusz Merchel w studio money.pl (Money.pl, Money.pl)

- Krajowy Program Kolejowy to ponad 66 mld zł. W tej chwili mamy zrealizowane projekty o wartości 10 mld zł, w realizacji projekty o wartości 32 mld zł, a w procedurach przetargowych i projektowaniu na około 20 mld zł. To oznacza, że 90 proc. środków na Program jest już zaangażowanych, albo za chwilę będzie wydawane – powiedział Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. Jak dodał, KPK „na pewno do końca 2023 r. zostanie zrealizowany zgodnie z założeniami”. – Już nie mówimy, czy zrealizujemy, ale pytamy się, ile jeszcze chcielibyśmy dodatkowych środków finansowych – zaznaczył i przyznał, że trwają rozmowy o możliwości zwiększenia puli pieniędzy na tę perspektywę.

Prezes PKP PLK mówił także o modernizacji linii średnicowej. Jak wskazał przeznaczony na ten cel 1 mld zł w obecnej perspektywie wystarczy na przygotowanie dokumentacji, remont i ponowne uruchomienie dla ruchu stacji Warszawa Główna, modernizację Warszawy Gdańskiej oraz gruntowną przebudowę Warszawy Zachodniej.

Kolejne etapy, w tym prace na samej linii kolejowej oraz dworcu Warszawa Wschodnia to już zadania na kolejną perspektywę finansową. Ireneusz Merchel w rozmowie z money.pl mówił także o pracach na linii kolejowej nr 7 oraz słowach premiera Mateusza Morawieckiego, który obiecał walkę z wykluczeniem transportowym w Polsce.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(37)
WYRÓŻNIONE
2305
6 lat temu
Właśnie - wykluczenie transportowe sporej części Lubelszczyzny dzięki znakomicie przeprowadzonej modernizacji lk 7 - nikt nie wie kiedy ta modernizacja się zakończy..... podkreślam - NIKT , NAWET PKP PLK SA nie chcę lub boi się podać konkretny termin bo .... nikt nie panuje nad sytuacją na placach budów... - wykonawcy ( Astaldi ) chcą to pracują A jak coś im nie pasuje to schodzą z budowy... tak jak na lk 7 Deblin-Lublin......
marian
6 lat temu
Nieważne ile sie wyda ale ile sie za to zrobi
123
6 lat temu
Wczoraj jechałam pociągiem że Szczecina 12 godz wszystkie toalety pozbawione wody smierdzace w połowie podróży zepsuło się ogrzewanie ciekawe ale kilka dni wcześniej jechałam do Szczecina i było tak samo zimny przedział smierdzace toalety. Jedyny jasny punkt to konduktorzy mili pomocni. 12 godz Szczecin Lublin bez wagonu warsu, bez sprawnych toalet. No i wielu pasażerów bez miejscowe mimo że duża część trasy miejsc było pod dostatkiem. Nie mogłam kupić biletu na nocny pociąg bo podobno nie było miejsc czyli nie ma mowy o nieoplacalnosci. W dzień podjechały 3 wagony. Kto planuje składy to chyba sam nie korzysta
NAJNOWSZE KOMENTARZE (37)
Driver
6 lat temu
NIE jechalem pociagiem 20 lat!! - komu to i na co??
Marek
6 lat temu
Skoro w PKP być może muszą pracować partyjniaki to niech dadzą choć tych bardziej bystrych aby to szybciej szło. Dla dobra Polski.
nnhgnfhjmyu
6 lat temu
to jak niewiecie gdzie wydac te pieniądze to niech chociaż trafią wszystkie do bydgoszczy pessa to nie wszystko
Promil
6 lat temu
Standard podróżowania jak przed pięćdziesięciu laty,a nawet gorzej
Ty
6 lat temu
Taaa prezes je dobry znajac zycie bedzie problem zeby wydasc te 66 do 2023 pewno rozliczec bedo dp 25
...
Następna strona