W nowoczesnych organizacjach nie ma czasu na żmudne procesy rekrutacyjne. Szukanie pracowników jest coraz większym wyzwaniem, a w niektórych branżach staje się wręcz wyścigiem. Na to, kto pierwszy trafi do idealnego kandydata i zatrudni go w swojej firmie, wpływa kilka ważnych czynników. Tłumaczmy, jak w 7 krokach szybko trafić do odpowiedniej osoby na dane stanowisko.
Pośpiech nienajlepszym doradcą w rekrutacji
W wielu procesach rekrutacyjnych nowy pracownik potrzebny jest od zaraz. Sporo firm nie może sobie pozwolić na przestój na stanowisku, a istnieją sytuacje, w których rozstajemy się z danym pracownikiem z dnia na dzień. Wtedy rolą rekrutera jest szybkie obsadzenie wolnego wakatu. Niestety, presja czasu bywa zgubna.
– Zatrudnienie nieodpowiedniego kandydata, który nie pasuje do organizacji lub nie posiada odpowiednich kwalifikacji, może przynieść odwrotny do zamierzonego skutek. Czas poświęcony na onboarding kogoś, kto po okresie próbnym nie zostanie w organizacji, lepiej poświęcić na planowanie skuteczniejszych procesów rekrutacyjnych, które zagwarantują dotarcie do odpowiednich kandydatów, którzy zostaną w firmie na dłużej – tłumaczy Adam Piwek, ekspert marki pracodawcy w HRlink i Goldenline.
Szybsza rekrutacja w 7 krokach
Jak więc znaleźć idealnego kandydata w krótkim czasie? Warto postawić na działania usprawniające rekrutacje:
1. Wyszukiwarka kandydatów
A gdyby tak rekruter mógł wybierać spośród grona kandydatów o idealnym profilu? Wtedy szukanie nowego pracownika byłoby o wiele prostsze i… dużo szybsze. W tym celu warto wykorzystać wyszukiwarkę kandydatów Goldenline i dotrzeć do osób, których kwalifikacje i umiejętności świetnie wpisują się w oferowane stanowisko.
2. Chwytliwe ogłoszenie o pracę
Dzisiejsi kandydaci mają w czym wybierać. W szybkim dotarciu do potencjalnych pracowników na pewno pomoże chwytliwe ogłoszenie o pracę, które nie tylko zaciekawi odbiorcę, ale na wstępie przekaże mu konkretne informacje na temat zatrudnienia. Widełki wynagrodzenia, forma zatrudnienia, oferowane benefity pozapłacowe, struktura funkcjonowania firmy – to właśnie na to zwracają uwagę kandydaci. Podaj to w swoim ogłoszeniu, a szybciej pozyskasz konkretnych kandydatów, którzy akceptują podane w treści oferty warunki.
3. Multiposting ogłoszeń
Jedno ogłoszenie w wielu miejscach? Jeżeli zależy Ci na krótkiej rekrutacji, to wręcz musisz to zrobić. Różni ludzie szukają pracy w różnych miejscach, a mulitposting ogłoszeń zapewnia dotarcie do każdego z nich.
4. Social Media
Nowoczesne życie toczy się w Social Mediach, zarówno towarzysko jak i zawodowo warto być tam na bieżąco. Kto wie, może twój idealny kandydat właśnie tam szuka nowego zatrudnienia? Udostępnij ogłoszenie w mediach społecznościowych, to na pewno zwiększy jego zasięgi.
5. Polecenia pracownicze
Oprócz planowanych działań rekrutacyjnych w sieci warto postawić na polecenia pracownicze. Jeżeli obecni zatrudnieni cenią sobie współpracę w firmie, to zapewne z chęcią polecą kogoś o odpowiednich kwalifikacjach na dane stanowisko.
6. Konkurencyjna oferta
Chcesz szybko zyskać eksperta? Musisz być lepszy niż konkurencja i zaoferować korzystniejsze warunki płacy i pracy. Sporządź ofertę, obok której trudno będzie przejść obojętnie, a w krótkim czasie pozyskasz nowego pracownika do organizacji.
7. Rekrutacja wewnętrzna
Może zamiast poszukiwań kandydatów z zewnątrz warto zastanowić się, czy ktoś z obecnych pracowników nie zasłużył na awans lub nie chciałby podjąć się nowych wyzwań zawodowych? Warto otworzyć się na obecnych pracowników i porozmawiać o dostępnych możliwościach rozwoju.
Kandydat potrzebny od zaraz
Chaotyczne poszukiwania kandydata do pracy wynikające z presji czasu nie będą efektywne. Bez względu na sytuację, która spowodowała wakat na danym stanowisku, warto postępować wedle określonych reguł i prowadzić uporządkowane procesy rekrutacyjne. Działanie według określonego planu przy pomocy narzędzi usprawniających poszukiwanie nowych pracowników, jak np. system ATS, gwarantuje skuteczniejsze i szybsze dotarcie do kandydatów, na których nam zależy.
Materiał sponsorowany przez HRlink