Dane były przesyłane w czasie rzeczywistym do spółki Gozen Data, czyli głównej chińskiej firmy analizującej dane o oglądalności.
Jeden z użytkowników odkrył, że w telewizorach marki Skyworth jest zainstalowany program, który co 10 minut skanuje Wi-Fi ich właścicieli i przesyła dane do Gozen Data.
Po tym, jak podzielił się swoim spostrzeżeniem na jednym z forów internetowych, w mediach społecznościowych wybuchła burza, po której firma Gozen Data przeprosiła za swoje praktyki.
Mimo szybkiej rekcji i przeprosin, producent telewizorów Skyworth zerwał współpracę z Gozen Data. Wcześniej firma analityczna chwaliła się, że współpracuje też z innymi chińskimi producentami inteligentnych telewizorów, jednak po burzy w mediach, z jej strony internetowej zniknęły wszelkie wzmianki na ten temat.
Zobacz też: Już niedługo nowa usługa Netfliksa? Trwają testy
Okazało się, że wiceprezes Gozen Data już w 2019 roku mówił o tym, że firma zbiera informacje o tym, co oglądają użytkownicy inteligentnych telewizorów. Po co? Jak wtedy powiedział, te dane pozwalają pomóc agencjom reklamowym dostosować swój przekaz do konkretnych grup odbiorców.