Słoik o pojemności 800 ml w Biedronce kosztuje teraz 15,99 zł. Rok temu, jak napisał Mundry, taki sam produkt można było kupić nawet za 8 zł. Winiary zabrały głos w sprawie w rozmowie z serwisem PortalSpozywczy.pl.
Marka należąca do Nestle tłumaczy, że przytoczone przykłady dotyczące Majonezu Dekoracyjnego odnoszą się do oferty sezonowej i dedykowanej dla danej sieci handlowej – w tym przypadku Biedronki.
"Produkty w takiej ofercie są każdorazowo tworzone na życzenie i według preferencji klienta biznesowego, dlatego mogą być dostępne w różnych pojemnościach, takich jak przytoczone 800, 820 czy 900 ml. Zmienne pojemności w ubiegłych latach wynikają z zapotrzebowania poszczególnych sieci handlowych i nie są częścią standardowej oferty marki – na rynku w stałej ofercie były i są dostępne warianty Majonezu Dekoracyjnego Winiary w pojemnościach: 250 ml, 300 ml, 400 ml, 700 ml. Dodatkowo, w sieci sklepów Biedronka całorocznie dostępna jest wersja 500 ml", podało biuro prasowe Winiary w oświadczeniu dla Portalu Spożywczego.
Spółka odniosła się również do ceny, która według doniesień ekonomisty, drastycznie wzrosła.
"Dbając o utrzymanie najwyższej jakości naszych produktów, my również byliśmy zmuszeni podnieść ceny. Jako producent nie mamy jednak wpływu na końcową cenę widoczną dla konsumenta przy półce sklepowej", przekazano.