Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Jakub Stasiak
Jakub Stasiak
|
aktualizacja

Agencja marketingowa czy obróbka metali? Tak się "pożycza" wizerunek

14
Podziel się:

Ukraść można technologię, logo albo pracowników. Firmie Abplanalp ukradziono natomiast... całą stronę internetową. Sprawa jest o tyle zabawna, że zrobiła to agencja szkoląca z marketingu - Think Digital. Na jej stronie są więc dziś zdjęcia pracowników Abplanalp czy nawet formularz kontaktowy kierujący do handlowców wspomnianej firmy.

Porównanie szat graficznych witryn dwóch firm. W obu przypadkach zbieżne są również dane kontaktowe
Porównanie szat graficznych witryn dwóch firm. W obu przypadkach zbieżne są również dane kontaktowe (WP.PL)

Think Digital to krakowska agencja marketingowa, która - jak się chwali - oferuje szeroki zakres usług z dziedziny szeroko pojmowanego marketingu internetowego. Tym samym strona internetowa agencji na pierwszy rzut oka wydaje się taką, o jaką byśmy ją podejrzewali, czyli przejrzystą i czytelną. Jednak diabeł tkwi w szczegółach.

Już po chwili pojawia się bowiem pierwszy zgrzyt, gdyż tuż obok loga Think Digital dostrzec możemy sygnaturę "Technicznego Centrum Edukacji Haas" - firmy szkolącej z zakresu użytkowania... narzędzi do wycinki maszynowej CNC. Kolejne zakładki witryny pokazują także, że każda następna łudząco przypomina te używane przez firmę Abplanalp, dystrybutora maszyn do obróbki metalu właśnie spod znaku Haas.

Podobieństw jest sporo: szata graficzna, układ strony, kolorystyka, a nawet... wizerunki rzekomych pracowników. Wszystko na stronie Think Digital jest jakby skopiowane z witryn firmy Abplanalp.

Próbowaliśmy uzyskać stanowisko Think Digital w sprawie "incydentu". Firma jednak nie odpowiedziała na nasze pytania. Nieodgadnioną tajemnicą pozostaje więc kwestia źródła całego zamieszania. Dodatkowo sam kontakt z agencją pozostaje utrudniony, gdyż użyty na potrzebę witryny internetowej szablon uwzględnia wszystkie dane - również te kontaktowe - firmy... Aplanalp.

Nie wiadomo więc czy za sprawę odpowiada ktoś w Think Digital, czy ktoś zrobił im po prostu głupi żart.

Zobacz także: Oglądaj: Michał Sadowski: jestem ekshibicjonistą internetowym

Komiczna z pozoru sytuacja łatwo może zamienić się jednak w poważny kłopot dla marketingowców z Krakowa. Okazuje się bowiem, że wraz z opublikowanym szablonem obcej firmy, na stronie zostały również zamieszczone wizerunki jej pracowników. Przypomnijmy, że co do zasady, zgodnie z art. 81 ust. 1 Pr. Aut. nie można rozpowszechniać cudzego wizerunku bez zgody osoby na nim przedstawionej. Przepis uwzględnia co prawda wyjątki od zasady, jednak w powyższej sprawie nie mają one prawa być spełnione.

Public Relations w praktyce - czyli niełatwy los marketingowca

O komentarz poprosiliśmy firmę Ablanalp. Przypadek tej pomyłki wzbudził w firmie olbrzymie zaskoczenie, po którym przyszedł czas na wstępne kroki prawne.

- Z przykrością odnotowaliśmy opisywany przypadek. Firma Abplanalp jest świadoma zaistniałej sytuacji i odbiera to jako naruszenie prawa zawartego w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz naruszenia dóbr osobistych osoby prawnej, a także osób fizycznych, będących pracownikami naszej organizacji. Współpracujemy z kancelarią prawną celem wypracowania naszego ostatecznego stanowiska. Ma to na celu zaniechanie stosowania podobnych praktyk w przyszłości - poinformował money.pl dyrektor ds. marketingu firmy Abplanalp Kamil Dolata.

Płaszczyzną, na której obie firmy się spotykają, jest jednak niewątpliwie chęć szerzenia wiedzy ze specjalistycznego zakresu. W pierwszym przypadku będzie to umiejętne budowanie marki i dzielenie się know-how z dziedziny reklamy - w drugim prosta obsługa skomplikowanych niekiedy maszyn do obróbki surowca. Jednak jak widać na załączonym poniżej zdjęciu, w skutek "zapożyczenia strony" zakres usług oferowanych za pośrednictwem strony Think Digital może wprowadzić wśród klientów niemałe zaskoczenie.

(Niefortunne usytuowanie szkoleń firmy Think Digital - zakładka sąsiaduje na stronie tuż obok szkoleń z zakresu obsługi maszyn do obróbki metalu)

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(14)
WYRÓŻNIONE
Kamil Stańko
5 lata temu
Absurd.
Agnieszka
3 lata temu
Właścicielka usuwa wszystkie niepohlebne komentarze na swój temat oraz na temat firmy, którą zdaje się, próbuje prowadzić.
Znowuona
5 lata temu
Znam panią „analityk”, która stoi za ta „agencją” - także takie „zapożyczanie” nie dziwi
NAJNOWSZE KOMENTARZE (14)
Agnieszka
3 lata temu
Właścicielka usuwa wszystkie niepohlebne komentarze na swój temat oraz na temat firmy, którą zdaje się, próbuje prowadzić.
Zainteresowan...
3 lata temu
Czy firma ma długi? Pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży długów na giełdzie wierzytelności. Może to tylko chwilowe trudności bo klienci nie płacą?
Byłem i widzi...
3 lata temu
Thinkdigital to jakaś patologia. Nie płacą pracownikom ani współpracownika, klienci odchodzą a prezes kłóci się z każdym kogo zna chyba. Polecam omijać szerokim łukiem bo teraz jeszcze chodzą słuchy o długach firmy.
Pytalska
4 lata temu
Opinie o thinkdigital są przesadzone. Pracuje tam dużo ludzi, którzy maja super wiedzę. Tylko szybko schodzą.
Karolina
4 lata temu
Szukałam opinii o firmie ThinkDigital z Krakowa i trafiłam na te artykuł. Żal.