Według zaprezentowanych szacunków, przerzucenie się na biopaliwo na trasie z Paryża do San Francisco pozwoli Air France obniżyć emisję CO2 o 6 tys. ton w ciągu kolejnych 16 miesięcy – podaje "Rzeczpospolita".
Francuski przewoźnik w trakcie wspomnianych przelotów skorzysta z mieszanki paliwa tradycyjnego oraz zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF). Air France nawiązało współpracę z Shell Aviation oraz World Energy, które mają ułatwić linii przejście na biopaliwa.
— Decyzja Air France daje nam okazję do zwiększenia dostaw zrównoważonego paliwa. Shell wspiera branżę w tworzeniu proekologicznego lotnictwa. Zobowiązania linii, jakich przykładem jest ostatnia decyzja Air France, pozwalają przyspieszać transformację sektora paliwowego. Dzięki nim, producenci zyskują zielone światło dla inwestycji w budowę nowych rafinerii i wymaganej infrastruktury dostawczej dla paliw zrównoważonych – oceniła Anna Mascolo, wiceprezes Shell Aviation, cytowana przez "Rz".
Nowe paliwo wykorzystywane przez AF będzie wytwarzane z niejadalnych tłuszczów i olejów odpadowych. Posiada ono niezbędne certyfikaty wystawione przez niezależną organizację RSB. Oznacza to, że spełnia normy środowiskowe, a także można go dostarczyć do samolotów z wykorzystaniem istniejącej infrastruktury na lotniskach służącej do tankowania.
Francuski przewoźnik testuje paliwa alternatywne już od 2014 roku. Od tego czasu współpracuje z naukowcami i inwestuje w innowacje, które mają zmniejszyć emisję węgla.
Air France sukcesywnie wdraża własny program "Horyzont 2030" na rzecz zrównoważonego rozwoju. Celem linii lotniczej jest obniżenie emisji CO2 o połowę, m.in. poprzez oszczędne samoloty wykorzystywane w przelotach komercyjnych oraz właśnie przejście na biopaliwa.
Branża lotnicza obecnie odpowiada za 2,5 proc. emisji CO2.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl