Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Marcin Walków
Marcin Walków
|

Alfa Romeo się zmienia, żeby wrócić do bitwy o rynek. Według jej prezesa są jednak cztery rzeczy nie do ruszenia

20
Podziel się:

- Wspaniała historia Alfy Romeo to z jednej strony wielki atut, ale z drugiej zagrożenie - mówi Jean-Philippe Impranato, który po sukcesach w Peugeot, od stycznia odpowiada za włoską markę. Zapowiada premierę nowego modelu co roku i zmiany, aby nadążyć za duchem czasu i wyzwaniami przyszłości. Bez wahania jednak wskazuje na to, co jest fundamentem designu Alfy Romeo i nie zmieni się.

Alfa Romeo się zmienia, żeby wrócić do bitwy o rynek. Według jej prezesa są jednak cztery rzeczy nie do ruszenia
Koncepcyjna Alfa Romeo Tonale została zaprezentowana w marcu 2019 r. Debiut wersji produkcyjnej opóźnia się na 2022 r. (Adobe Stock, Art Konovalov)

Jean-Philippe Impranato objął stery w Alfie Romeo w styczniu 2021 r., przechodząc z fotela prezesa marki Peugeot. Jak sam mówi, nikt nie idzie do Alfy Romeo, aby robić karierę. Potraktował to jak wyzwanie po niemal 30 latach pracy w koncernie motoryzacyjnym. A wyzwań, które stoją przed Alfą Romeo, nie brakuje.

- Po pierwsze, restart naszego biznesu. Oznacza to uzupełnienie gamy modelowej Alfy Romeo, aby wrócić do bitwy o rynek. Mamy w planach wprowadzanie jednego nowego modelu co roku. Nie rezygnujemy ze Stelvio i Giulii, ani tym bardziej z nadwozi typu sedan - powiedział Jean-Philippe Impranato podczas spotkania z dziennikarzami motoryzacyjnymi i biznesowymi w Warszawie. W 2022 r. premierowym modelem ma być SUV Tonale, zapowiedziany w 2019 r. jako koncept. Jego premiera opóźnia się o kilka miesięcy, ale według prezesa Alfy Romeo, warto zapłacić tę cenę, bo nowy model tylko na tym zyska.

Zobacz także: Alfa Romeo Tonale to piękny koncept. Zapowiada przyszłość marki

- Po drugie, Alfa Romeo dołącza do klubu zelektryfikowanych marek. Jeśli nie masz modeli z napędem elektrycznym, to w kolejnych latach przestaniesz się liczyć - dodał. Alfa Romeo zapowiedziała wcześniej, że od 2027 r. wszystkie jej modele będą zelektryfikowane.

Na trzecim miejscu Impranato wskazał postępującą "technologizację" nowych samochodów. Również Alfa Romeo chce wprowadzić zmiany w oprogramowaniu, multimediach, systemach wspomagających oraz interakcjach samochodu z kierowcą. - Nigdy nie zbudujemy tabletu i dopiero wokół niego samochodu. To nasze stanowisko. Moim celem jest wykorzystać kompetencje w dziedzinie IT całej grupy Stellantis, by zapewnić lepsze doświadczenie naszym klientom - powiedział.

Alfa Romeo w przyszłości. Historia to atut, ale i ciężki bagaż dla marki

Alfa Romeo od 1910 r. produkuje samochody sportowe, luksusowe i wyścigowe. Jej historia nierozerwalnie związana jest z Turynem w Lombardii, na północy Włoch, gdzie firma ma swoją siedzibę.

Ta wspaniała historia Alfy Romeo to z jednej strony wielki atut, ale z drugiej zagrożenie. Bo jeśli cały czas czujesz na plecach ciężar dziedzictwa, nigdy nie przeniesiesz marki w przyszłość - stwierdził Jean-Philippe Impranato.

Podkreślił, że chce zachować istotę Alfy Romeo - czyli włoskie pochodzenie i sportowy charakter, wynosząc je na nowy poziom, odpowiadający wyzwaniom przyszłości. Właśnie temu ma służyć realizacja trzech wymienionych wcześniej wyzwań.

- Projektując samochody przyszłości trzeba szanować markę, ale równocześnie przeć naprzód. Trzeba być prekursorem, ale mieć respekt dla historii - podkreślił Jean-Philippe Impranato.

Zaznaczył, że choć Alfa Romeo zmienia się, to są cztery rzeczy, które są nie do zmiany. - Design świateł, kół, kierownicy i zegarów. To fundamenty Alfy Romeo jako produktu - odpowiedział prezes marki bez wahania.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
modzel66
3 lata temu
Ha ha ha, krytykują Ci, których na Alfę nie stać. Kupujcie dalej niemieckie badziewie, którego ,,solidna jakość,, to melodia przeszłości.
Zibi
3 lata temu
Trzymam kciuki! Nie ma piękniejszych aut w tej klasie budżetowej! Nie będę krytykował innych marek; ale nie zamienię na nic innego: piękna czerwona Giulietta, 1.75l, 235 KM, piękne sportowe fotele, czerwień i grafit! Jak to jeździ !!! Pozdrowienia dla alfaholiców!
Futu rys ta
3 lata temu
Najpiękniejsze auta na świecie. Zróbcie rozsądne ceny a niemieckie pójdą w odstawkę. Nowe mercedesy to w środku dyskoteka z Ali, audi biorą olej silnikowy a bmw są tak skomplikowane, że aso wymiękają kiedy popsuje się coś niestandardowego.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
Mariusz
3 lata temu
Posiadam piękną Alfę Romeo 166 z 2002 roku...auto nie koroduje,nie psuje się i ma prawie 300.000 kilometrów na liczniku.Jest ze mną już 6 lat i złego słowa nie powiem...szkoda że i tak nie przekonam tych którzy Alfy nigdy nie mieli.Pozdrawiam wszystkich Alfaholikow!
zick
3 lata temu
Toż to nasz Izara skpiowana prosto od dr Zielonki z Pimotu
Mariano itali...
3 lata temu
Turyn nie znajduje się w Lombardii! To stolica Piemontu!
Lubiący
3 lata temu
Szkoda, że mimo obecnie coraz lepszej jakości Alfa zawsze traci na wartości bardziej niż niby niezawodne niemieckie. Na ten model ludzie czekają już ho, ho nie wiem czy nie za długo.
BMW840
3 lata temu
Giulia najładniejszy sedan .