Na wartym około 11 mld zł rynku wódki, małpeczki, czyli alkohol sprzedawany w małych butelkach, to kategoria najszybciej rosnąca – pisze "Rzeczpospolita".
Według badań firmy Synergion każdego dnia Polacy kupują 3 mln tego formatu alkoholi. Jak podkreśla "Rz", co trzeci zakup przypada jednak na godziny poranne.
Jak wynika z raportu w popołudnie rusza druga fala zakupu. Stanowi 36 proc., a po godzinie 18 kolejne 36 proc. Według szacunków około 600 tys. klientów odwiedza sklep dwa razy w ciągu dnia – pisze "Rz".
Jak pisaliśmy w money.pl, w najbliższej okolicy prędzej trafimy do sklepu z alkoholem niż na siłownię. Jeden punkt sprzedaży przypada średnio na 275 mieszkańców. W Norwegii na 18 tys. osób.
Wtedy według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) jeszcze 19 lat temu wypijaliśmy średnio 8 litrów czystego alkoholu na głowę. Dziś jest to 11 litrów. Więcej było jedynie w 2005 roku i w drugiej połowie lat 70-tych.
Niebawem osiągniemy poziom 12 litrów. WHO wskazuje, że powyżej tego rozpoczyna się proces degradacji społecznej.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl.