Przejdźmy od razu do liczb. Allegro w III kw. 2020 r., zaraz przed drugą falą pandemii, zanotowało stratę rzędu 131,7 mln zł. Obecnie tę dziurę zasypało z dużą nawiązką, ponieważ spółka zanotowała 324,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Wyniki Allegro za III kw. 2021 r.
Z kolei skonsolidowane przychody ze sprzedaży w tym samym okresie sięgnęły 1,23 mld zł wobec 928,7 mln zł rok wcześniej. Szef Allegro jest zadowolony z wyników firmy.
"Rok po naszym debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie widzimy, że przedstawiony inwestorom plan innowacji dla sprzedawców i klientów przynosi dobre rezultaty, tworząc mocne fundamenty dla naszej działalności w przyszłości. W tym kwartale porównujemy okresy bez lockdownu zarówno w bieżącym, jak i w ubiegłym roku. Cieszę się, że także w takich warunkach nie tylko odnotowaliśmy dobre wyniki finansowe, ale pokazujemy znaczne postępy w rozwoju naszej działalności" - komentuje prezes François Nuyts.
Co więcej, Allegro zdaje się być pewne swego i nie zamierza schodzić z obranej ścieżki.
"Rok przebiega zgodnie z naszymi oczekiwaniami, a GMV zwiększa tempo wzrostu do 19,9 proc. w III kwartale z 10,6 proc. w II kwartale. Wzrost związany jest z tym, że konsumenci nie odeszli od robienia zakupów przez internet po lockdownach. Jest to również efektem nieustannych ulepszeń wprowadzanych przez Allegro w zakresie cen i oferty, rozwoju programu Smart! oraz nowych inicjatyw, takich jak Allegro Pay" – mówi z kolei dyrektor finansowy Allegro Jon Eastick.
Grupa podała informację, że w ramach Allegro Pay, czyli usługi odroczonych płatności, pożyczek na kwotę 1 mld zł do września tego roku i podniosła tegoroczny cel do 1,5 mld zł.
Allegro nie schodzi z obranej drogi. Inwestorzy rozczarowani
Co więcej, zdaniem Easticka niedawno ogłoszone przejęcie Grupy Mall zapewnia spółce "ekscytujące nowe możliwości dalszego wzrostu dla powiększonej grupy na jeszcze większym rynku" (więcej pisaliśmy o tym TUTAJ). Dyrektor finansowy dodaje, że:
Przewidujemy, że dźwignia finansowa po finalizacji transakcji osiągnie bardzo rozsądny poziom trzykrotności EBITDA, a sama transakcja umożliwi Allegro zainwestowanie 1,8 mld zł rezerw środków pieniężnych w przełomowy projekt, zapewniający inwestorom dodatkową wartość i budujący bardzo pozytywny wizerunek w oczach milionów konsumentów w regionie, którzy być może dopiero zaczynają przygodę z zakupami na platformie marketplace.
Inwestorzy czują się jednak rozczarowani wynikami oraz czują presję Amazona, który wystartował ze swoim programem Amazon Prime szybciej, niż zakładał rynek. W odpowiedzi Allegro obniżyło cenę swojej usługi Smart.
Niemniej, kurs akcji największej platformy handlowej w Polsce we wtorek przed godziną 11 spada na warszawskim parkiecie o ponad 7 proc.