Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Paweł Orlikowski
|
aktualizacja

Alstom czai się na Bombardiera. Chce kupić kolejowy oddział

18
Podziel się:

Alstom prowadzi rozmowy z Bombardierem w sprawie przejęcia jego kolejowego oddziału. Transakcja potencjalnie może sięgnąć nawet 7 mld dolarów.

Inwestycje kolejowe. Francuski Alstom chce odkupić od kanadyjskiego Bombardiera oddział kolejowy
Inwestycje kolejowe. Francuski Alstom chce odkupić od kanadyjskiego Bombardiera oddział kolejowy (East News)

Francuski koncern Alstom prowadzi rozmowy na temat zakupu kolejowego oddziału kanadyjskiej firmy Bombardier - informuje PAP. W oficjalnym komunikacie podano, że negocjacje trwają, jednak na razie nie podjęto żadnych konkretnych decyzji.

Alstom wcześniej próbował połączyć się z niemieckim Siemensem, jednak fuzja została zablokowana przez antymonopolowe organy UE, zdaniem których nowy podmiot miałby dominującą pozycję na lokalnym rynku.

Jak przypomina PAP, decyzja Brukseli spotkała się z krytyką niektórych rządów w Europie, które opowiadają się za utworzeniem silnego koncernu, mogącego globalnie konkurować z podmiotami z Chin i USA, które są wspierane przez tamtejsze władze.

Kupując Bombardier Transportation, Alstom stałby się poważnym rywalem chińskiego koncernu CRRC, który prowadzi ekspansję na światowych rynkach - ocenia agencja Associated Press. Z kolei według dziennika "Wall Street Journal" wartość potencjalnej transakcji to ok. 7 mld dolarów.

Zobacz także: Obejrzyj: CPK. Rząd planuje gigantyczny projekt kolejowy

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(18)
WYRÓŻNIONE
Prawda
5 lata temu
Ale jak my chcemy połączyć Lotos z Orlenem aby mógł konkurować z największymi to jest bee niedobra polska nie wolno tak, w EU dalej podwójne standardy, taka ta Unia równości jest.
asdfghjkl
5 lata temu
Alstom to oszuści od Pendolino. Oni wszędzie wchodzą dzięki łapówkom a produkty mają sabiutkie.
ja
5 lata temu
państwowe instytucje i spółki dają możliwości wypływu kasy - ciepłe posadki i wysokie zarobki dla rodziny i kolesi, odprawy, nagrody, ustawiane przetargi, sponsorowanie, fundacje, dotacje itp. Dla ratowania miejsc pracy marnuje się publiczne pieniądze i ciągle dokłada do przynoszących straty firm. Tak m.in. robi się z kopalniami kosztem spółek energetycznych, w których mamy udziały przez OFE. Dlatego takie spółki są wysoce ryzykowne i mało dochodowe. Słyszeliście o ksi ążce pt. Jak stwozryć system transakcyjny do inwestowania na giełdize? Niedawno opisany w niej system uchronił przed ostatnimi spadkami.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (18)
Paw
5 lata temu
zaraz się zacznie walka o stołki
Dzień dobry
5 lata temu
Gdzie łapówki za pendolino?
Bielsko Biala
5 lata temu
Za Gierka Polska robila swietne lokomotywy w Bielsku. Eksportowala malo mimo, ze byli chetni bo bylo olbrzymie zapotrzebowanie krajowe. Wiekszosc tych lokomotyw jezdzi do dzisiaj. W probach osiagano predkosc ponad 200 km/h. Bywalem wtedy w Niemczech i ich lokomotywy O&K byly porownywalne. W najgorszym wypadku byli wtedy kilka lat do tylu za zachodem. Dzisiaj 30-40 lat do tylu a w zasadzie do 100 lat bo polskich lokomotyw juz sie nie produkuje...
Rob
5 lata temu
Nieważne jaki temat jest opisywany zawsze w komentarzach sprowadza się to PIS kontra PO. To jest chore.
Jaś fasola
5 lata temu
UE to patologia lewactwa ciąg dalszy