Amazon zawitał na naszym rynku na początku marca. Debiutu giganta w Polsce oczekiwano już od kilku lat - aż do 2021 roku jednak zawsze kończyło się wyłącznie na pogłoskach i przeciekach.
"Rzeczpospolita" podaje, że plaforma sprzedażowa zaliczyła niezły start nad Wisłą - tylko w pierwszym miesiącu stronę z końcówką ".pl" odwiedziło 3,7 miliona użytkowników. To ponad dwa razy więcej, niż weszło w tym samym czasie na niemieckojęzyczną witrynę Amazona, na której dotychczas kupowali Polacy.
Zresztą Amazon.de został zdetronizowany w naszym kraju przez polskojęzyczny serwis. W marcu z niemieckiej witryny skorzystało 1,5 miliona osób, a w czerwcu - 600 tysięcy.
Natomiast peak odwiedzin Amazon.pl nastąpił w maju. Wtedy to serwis odwiedziło 4,3 miliona polskich użytkowników. W czerwcu widać spadek, co "Rz" utożsamia z początkiem wakacji.
Nadal jednak niekwestionowanym liderem na naszym rynku jest Allegro. Według badania Megapanel PBI/Gemius w czerwcu tę platformę odwiedziło 17,5 miliona użytkowników.
Amazon na razie nie zdradza swoich planów ekspansji nad Wisłą. W marcowej rozmowie z money.pl Alex Ootes, wiceprezes Amazon Europe, prosił o to, by dać polskiemu serwisowi trochę czasu, gdyż na razie Amazon w Polsce działa jak startup.