"W 2022 r. spodziewaliśmy się powrotu do normalności, ponieważ ograniczenia Covid-19 na całym świecie zostały złagodzone, ale paliwo i inflacja stanowią kolejne wyzwania" - napisał Amazon w komunikacie opublikowanym przez CNN. Amazon dodał, że nie jest jasne, czy opłaty inflacyjne pójdą w górę, czy w dół, ani jak długo się utrzymają.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co ważne dopłata ma dotyczyć tylko stawek płaconych przez sprzedawców, którzy zdecydują się skorzystać z usług Amazon, które obejmują przechowywanie, pakowanie i wysyłkę produktów. Nie będzie to miało wpływu na innych sprzedawców, którzy nie korzystają z tego pakietu. Opłata ma być naliczana od 28 kwietnia.
Portal wiadomoscihandlowe.pl informuje, że Amazon nie jest jedyną firmą, która reaguje na gwałtowny wzrost cen energii i inne koszty. Uber i Lyft niedawno zaczęły pobierać tymczasowe opłaty paliwowe, a linie lotnicze podnoszą ceny biletów lotniczych.
Portal zauważa także, że podwyżki opłat firmy Amazon dla sprzedawców mogą przełożyć się na wyższe koszty dla konsumentów, ponieważ firmy mogą podwyższyć ceny sprzedawanych produktów.
Amazon działa w Polsce od 2014 roku. W 2020 roku amerykańska Izba Handlowa ogłosiła, że Amazon jest największym amerykańskim pracodawcą i trzecim co do wielkości amerykańskim inwestorem. Amazon stworzył ponad 25 tys. stałych miejsc pracy w dziesięciu nowoczesnych centrach logistycznych, a także w biurze Amazon Web Services w Warszawie oraz Amazon Development Centers w Gdańsku, Krakowie i Warszawie. Amazon zainwestował w Polsce od 2012 roku ponad 12 mld zł. W 2020 roku 2,5 tys. polskich MŚP prowadziło sprzedaż przez Amazon, osiągając średnie przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 280 tys. euro i sprzedając ponad 30 produktów na minutę.